Ga naar inhoud


CDS gaat NL1 HD ook in 1080i uitzenden.


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Na Ziggo en UPC zal ook binnenkort CDS starten met de doorgifte van de tijdelijke HD zender van de PO, Nederland1 HD, in het beeldformaat 1080i. Op dit moment wordt Nederland1 HD bij CDS aangeboden in het beeldformaat 720p. De NPO en haar facilitaire partner Technicolor besloten een 1080i teststream aan de HD distributeurs beschikbaar te stellen na vele klachten over de beeldkwaliteit van Nederland1 HD.

 

Naar verwachting zal CDS voor de huidige doorgifte van Nederland1 HD veranderen van 720p naar 1080i. Er zijn dus niet twee aparte kanalen te zien zijn waarop de abonnee zelf een vergelijking kan maken tussen beide beeldformaten. Wanneer dat CDS zal starten met de doorgifte van Nederland1 HD in 1080i is nog niet bekend.

 

 

Bron: Satellite Magazine


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag me trouwens af waar CDS op wacht. Tot ná de Tour? frown

 

UPC (en Ziggo) hebben laten zien dat je heel eenvoudig/snel de knop om kunt draaien.

 

Zou het de ontbrekende 1080i functionaliteit zijn van de "goedgekeurde" Philips HDTV mediabox? Hoewel de box het wel aankan,

er alleen 720p van maakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arte HD heeft niks met cd of Tvv te maken hé,

en of ze het zullen doorgeven in 1080i vrees ik toch hoor,

de standaart is meestal 720p bij de nieuwe HD zenders met uitzonderingen natuurlijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

en of ze het zullen doorgeven in 1080i vrees ik toch hoor,


http://www.satellitemagazine.com/?action...HD%20in%201080i

Quote uit de gecensureerde link;

""Ik kan bevestigen dat wij inderdaad binnenkort met 1080i doorgifte gaan testen op Nederland1 HD" laat CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout aan xxxcensuurxxx weten."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Toch zal het beeld er niet beter op worden...


Ik zou zeggen, lees het Ziggo forum eens. Ze kunnen bij Ziggo vergelijken tussen 720p en 1080i, iedereen vindt de 1080i stream van NL1-HD mooier/scherper dan de 720p.

Ik vind de UPC 1080i stream ook significant scherper dan de 720p CDS stream.

Mensen als Jarco Kriek, die ook de UPC/CDS vergelijking kunnen maken, vinden dit ook, zie $xxx censuur xxx.

Met het EK voetbal, die door zowel UPC als CDS in 720p werden uitgezonden, was de beeldscherpte tussen die 2 ongeveer gelijk. Nu met de Tour wint UPC dus overtuigend met 1080i. wink

En btw, UPC heeft de bitrate niet aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Deze Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/720p#720p_versus_1080i

legt mooi uit wat de voor- en nadelen zijn van 720p vs. 1080i...


Waar zulke artikelen geen rekening mee lijken te houden is dat vrijwel alle HDTV productie in Europa in 1080i plaatsvindt. Het EK, Wimbledon, de Tour en straks ook de OS, alles wordt in 1080i geregistreerd. Om het dan vervolgens in 720p uit te zenden, terwijl de tapes 1080i bevatten, is gewoon niet optimaal.

720p promotie-praatjes moet men dus eigenlijk aan de opnamekant houden, en niet aan de uitzendkant. wink

Dat de opname-technici steevast voor 1080i lijken te kiezen
in Europa is een discussiepunt op zich, maar om dan te denken
dat je die keuze teniet kunt doen door dan maar uit te gaan zenden in 720p is een onjuiste gedachte. Het staat al in 1080i
op de band, zendt het dan ook in 1080i uit zodat er maar één maal gescaled hoeft te worden, en niet twee maal. 1080i beeldmateriaal
wat je in 720p uitzendt moet twee maal gescaled worden. Het middel wordt zo erger dan de kwaal. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


terwijl de tapes 1080i bevatten, is gewoon niet optimaal.




Welke tapes bevatten 1080i? Snap ik niet helemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: Apple740


terwijl de tapes 1080i bevatten, is gewoon niet optimaal.




Welke tapes bevatten 1080i? Snap ik niet helemaal.


Hiermee bedoel ik de opslagmedia achter de camera; harde schijven, digitale tape streamers, DVD-R, etcetera.
De media waarop de opname wordt vastgelegd (ook bij Live-tv vindt zo'n buffering plaats).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...