Ga naar inhoud


Oude uhf tv hark op Digitenne,.


Dragonfly

Aanbevolen berichten

Ik heb nog zo'n oude TV yagi liggen, kan ik deze gebruiken voor

mijn Digitenne ontvanger?

Ik heb namelijk op de camping in Beekbergen als ik zenders zoek, ook Duitse zenders ertussen zitten zoals RTL ect..

Gewoon met de standaard buiten antennen van KPN.

 

Mijn vraag is, kan ik met deze antenne (zie foto) dan meer verwachten wat die duitse zenders betreft?

Nu is het een beetje blokkerig.

 

En hoe sluit ik het aan, gewoon antennekabel aan de antenne, en dan rechtstreeks naar de KPN ontvanger?

 

Of moet er nog iets tussen?

post-1154-1318259827,3261_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Normaalgezien zal dat wel werken, maar het kan zijn dat de antenne niet voor de hele UHF-band geschikt is.

Gewoon proberen, en dan weet je het. Maar er is geen enkele reden waarom een UHF yagi-antenne niet zo werken voor Digitenne.

 

Wat die Duitse zenders betreft, misschien zit je iets te ver af van de zender. Of is je antenne niet helemaal juist gericht, soms is analoog en digitaal iets verschillend daarin. De hoogste kwaliteit is belangrijker dan de hoogste sterkte.

En denk er aan: Nederland: verticaal gericht, Duitsland en Vlaanderen: horizontaal.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Duitsland en Vlaanderen: horizontaal.

 

De zenders die ik hier in Z.Duitsland (Rhein-Main gebied) ontvang zijn vertikaal gepolariseerd: zowel UHF als VHF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan de Vries
Let wel op!

Veel ontvangers hebben op de antenneingang een gelijkspanning van 5 Volt staan. Dit is de voedingsspanning voor actieve antenne's.
Als je een oude 'hark' ga gebruiken, kijk dan in het menu van de ontvanger of de 5 volt voedingsspanning staat uitgeschakeld.

Jan


oke, volgende week ga ik naar de stacaravan, en dan even expirimenteren.
Ik laat nog weten hoe het afloopt :-)

BTW, ik heb een originele samsung van de kpn met klepje voor de card.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan de Vries
Let wel op!

Veel ontvangers hebben op de antenneingang een gelijkspanning van 5 Volt staan. Dit is de voedingsspanning voor actieve antenne's.
Als je een oude 'hark' ga gebruiken, kijk dan in het menu van de ontvanger of de 5 volt voedingsspanning staat uitgeschakeld.

Jan

Ik merk geen verschil als de 5V aan of uit staat met een oude hark. Je kan hem beter aanlaten staan want als je dan weer op een KPN antenne aansluit doet tie hete zeker niet meer :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Ik merk geen verschil als de 5V aan of uit staat met een oude hark. Je kan hem beter aanlaten staan want als je dan weer op een KPN antenne aansluit doet tie hete zeker niet meer :D

Liever uit. Heb het niet getest, maar als je hark buitenstaat en het regent met natte elementen waar 5V op staat.. Liever niet.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schat in dat je in Beekbergen voor de Duitsers richting Kleve/Wesel moet kijken. Waar je dan mee te maken hebt is dat Wesel (conform de Duitse standaard) verticaal is gepolariseerd terwijl Kleve nog Horizontaal is gepolariseerd omdat men daar de oude analoge antennes nog gebruikt. Ik zou eerst proberen om Wesel Verticaal te ontvangen. Als dat niets oplevert dan kan je horizontaal proberen Kleve te ontvangen maar dan heb je slechts twee boeketten (alleen het ARD boeket en het WDR boeket).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb deze antenne ook en rechtstreeks op mijn Dvb-t ontvanger op de laptop aangesloten en ontvang FTA zenders. Hier in Twente heb ik de antenne gericht op Hengelo en ontvang Ned 1,2,3 Tv Oost en de Duitse zenders ARD, ZDF, Phoenix, en ARTE.

Ik heb de antenne wel een slag moeten draaien, zodat die horizontaal aan de mast hangt, voor het beste ontvangst. "vroeger" gebruikte ik deze antenne voor het analoge signaal voor TV Oost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...