Ga naar inhoud


Ontvangst Deluxe music in AC3


ag

Aanbevolen berichten


Geduld is een schone zaak, alles op z'n tijd.

 

Ik geniet al tijden van deze zender, inderdaad FTA, laten ze het zo houden.

 

Gratis, dat woord kennen ze bij CD niet meer, maar ik ben bang dat men daar op een gegeven moment wel aan herinerd zal gaan worden.

 

Nu goede tijden, straks slechte tijden.

 

Ik heb een maand niet naar de CD zenders gekeken, maar FTA via DVB-T en daarnaast buitenlandse FTA kanalen. Ik heb nou niet het idee dat ik iets gemist heb.

 

Ik spreek over de maand juni 2008.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Liever zwarte balken, dan een gezicht dat is uitgerekt.

Of mond die buiten beeld valt.
Ik houd ook niet van die rek en strek acties. 4:3 materiaal moet in 4:3 formaat op je TV komen, of je nou een breedbeeld hebt of niet. Bij mij staat het zo ingesteld dat ik bij 4:3 materiaal links en rechts zwarte balken heb. Zo naturel mogelijk dus.

Wat betreft het DTS 5.1 verhaal, ik schrok er afgelopen week ineens van; die blauwe led op m'n receiver brand maar zelden (eigenlijk alleen als er een DVD gekeken word). Maar nu ook bij deluxe music.
Ik vind het alleen geen vooruitgang. Net als bij beeld moet je geluid ook zo naturel mogelijk horen. Maar nee, wat doen ze bij deluxe music, ze upmixen 2 kanaals audio naar meerkanaals met een formule... Crap. DTS 5.1 is geen toegevoegde waarde voor een muziek zender, wat mij betreft. Tenzij de orginele audio track reeds in meerdere kanalen op was genomen en de auteur ervan het ook zo had bedoeld.

En dan die reclames ertussen. Ik stel m'n receiver dus maar hard in op 2-channel mode.

Mijn beklag van hierboven neemt niet weg dat ik dit een goede ontwikkeling vind. Want misschien leren de nederlandse zenders hier wat van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5.1 kan erg mooi zijn, mits goed gebruikt. Het opwaarderen van stereo naar 5.1 is inderdaad geen goede zaak, dat ervaar ik als onnatuurlijk. Ik heb ook wel dvd's waarbij dit is gebeurd: dan is de stem in alle vier de hoekboxen te horen en juist niet waar die thuis hoort: mid-voor.

 

Ik denk dat alleen films en concerten in aanmerking komen voor 5.1, iets dat ik op tv-zenders nog nauwelijks ben tegengekomen.

 

Overigens: Bohemian Rhapsody in 5.1 is weer wel mooi....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

En dan die reclames ertussen.

 

Je krijgt een prima gratis zender aangeboden, die in NL al lang achter de codering zou zijn verdwenen en je loopt ook nog te mopperen over de reklame.

 

Waar denk je dan dat die zender van betaald moet worden..?

 

Trouwens, DeLuxe heeft ook nog 2 goede radio-programma´s DeLuxe Radio en DeLuxe Lounge.

Probeer die eens uit.

Astra 19,2° oost, 12.246, V, 27k5, 3/4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
En dan die reclames ertussen.

Je krijgt een prima gratis zender aangeboden, die in NL al lang achter de codering zou zijn verdwenen en je loopt ook nog te mopperen over de reklame.

Waar denk je dan dat die zender van betaald moet worden..?

Trouwens, DeLuxe heeft ook nog 2 goede radio-programma´s DeLuxe Radio en DeLuxe Lounge.
Probeer die eens uit.
Astra 19,2° oost, 12.246, V, 27k5, 3/4

Oh, ik was even onduidelijk. Ik heb niets tegen die reclames op zich, ik doelde ook daar op de manier waarop ze de upmix hebben gemaakt. Die zwoele duitse stem komt nou uit 4 zuilen in m'n woonkamer ipv gewoon uit de center waar ik 'm zou willen horen.
Dat bedoelde ik met de zin 'En dan die reclames ertussen'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Hallo, Sinds kort ontvang ik Deluxe music ook in AC3 (dolby digital) geluid. Klinkt een stuk beter zo via de stereoinstallatie!




Whaha! Ik zal het eens proberen in 5.1..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...