Ga naar inhoud


hoe draadloos internetten via wanadoo livebox ?


Aanbevolen berichten


met de livebox kun je gelijk draadloos intenetten mits je daar een pcma kaart aan toevoegt maar steek geloof ik nogal nauw wat daar in komt beste is dan een via de profider tebestellen maar daar moet je dan ook weer extra voor betallen

optie is inderdaad er een draadloze router er achter te zetten

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rienk
met de livebox kun je gelijk draadloos intenetten mits je daar een pcma kaart aan toevoegt maar steek geloof ik nogal nauw wat daar in komt beste is dan een via de profider tebestellen maar daar moet je dan ook weer extra voor betallen
optie is inderdaad er een draadloze router er achter te zetten


Dat zou kunnen, maar ik heb het niet zo op de livebox. Persoonlijk vind ik het een waardeloos apparaat.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek

Dat zou kunnen, maar ik heb het niet zo op de livebox. Persoonlijk vind ik het een waardeloos apparaat.

Met vriendelijke groet, paardengek

Ik denk dat het eerder wanadoo is dat er een rotzooitje van maakt. Hier in België gebruikt Mobistar ook de livebox en ik moet zeggen dat ik daar toch nog nooit problemen mee heb ondervonden. Maar bij Mobistar komen die dingen dan ook standaard met draadloze functionaliteit etc.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is de livebox in belgie beter geconfigureert. De vraag is ook wat je ermee doet.

 

Vroeger dat ik eerst alleen puur internet, dus puur een beetje met de PC op het internet. En in die situatie deed de livebox zijn werk prima.

Maar toen begon ik met poortforwarding en toen begon de ellende met de livebox. Livebox eruit geflikkert en een normale modem met router genomen en alle problemen zijn voorbij.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt verbinden met een Livebox, moet je eerst via het ipnummer inloggen op de livebox en controleren of de mac adres beveiliging uit staat en dat de SID wordt uitgezonden. MOcht je de livebox zien en de WEPkey (of WPA) gebruiken en je krijgt geen verbinding dan wed ik dat mac adres beveiliging aan staat en dan kun je verbinden wat je wilt maar dan krijg je geen verbinding. Tenminste als we het hebben over een livebox die al draadloos is. Anders zou ik een AP van Linksys nemen en die aansluiten. Is veel beter dan de interne PCMCIA kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...