Ga naar inhoud


[enigma 1]"Oudere" machines en nieuwe images


hels

Aanbevolen berichten

L.S.

Zelf ben ik nog een "Dreamer" van het eerste uur met een DM7000 en (later ook een DM500). Een aantal images schijnen de laatste tijd goed aan te slaan (bijvoorbeeld de recente images van Ronaldd). Helaas zie ik ze niet voor 'mijn' machines. Volgens mij is er nog een grote 'installed base' van oude DM machines.

 

Is er een technische reden (kan het niet ivm. te oude drivers , of te weinig beschikbaar intern geheugen oid.) dat deze versies er niet zijn, of is de reden geen tijd voor om meer versie's te onderhouden?

 

Als het laatste het geval is, dan nog een vraagje: in mijn optiek is het uitbrengen van een versie voor een andere machine het 'opnieuw compileren'. Dit lijkt mij niet het probleem omdat images van bv. Ronaldd in het verleden ook al voor de "oudere" machines beschikbaar waren ?

 

Waarschijnlijk zie ik een aantal zaken over het hoofd (hoe minder ik weet, hoe meer ik veronderstel), maar dat hoor ik graag ;-)

 

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Enigma 1 dreamboxen:

5600

5620

500

600

7000

7020

 

Enigma 2 dreamboxen:

7025

800

 

Ronaldd maakt alleen maar op enigma 2 gebaseerde images. Deze enigma 2 images kan niet op enigma 1 machines draaien.

 

met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de vragensteller bedoelt en ook vraagt is waarom er op enigma 1 boxen geen enigma 2 images geinstalleerd kunnen worden.

Wat onbreekt er om dit te doen?

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Urkel
Wat de vragensteller bedoelt en ook vraagt is waarom er op enigma 1 boxen geen enigma 2 images geinstalleerd kunnen worden.
Wat onbreekt er om dit te doen?

Urkie


de oude E1boxen hebben niet genoeg cpu power en geheugen onboard om fatsoenlijk te kunnen draaien



DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...