Ga naar inhoud


[7000] signaaluitval


boaz

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen wordt ik geplaagd door plotselinge kortdurende signaalverliezen. De SNR valt terug tot de helft, de AGC loopt ook terug, de BER vliegt van 0 naar over de 1000. Zelfde effect als bij zware regenbuien, alleen er valt hier geen drup.

De schotel heeft vrij zicht, ik kan 'm vanuit de kamer zien, coax hangt niet in de wind te slingeren.

Het is begonnen enkele dagen nadat ik de multiboots op de CF had vernieuwd en Pli was gaan draaien. Eerste reactie was schotel beter uitrichten en inderdaad 5% winst (handig die satfinder in Pli), maar het probleem blijft in wisselende mate aanwezig en ook de vorige Gemini heeft nu hetzelfde probleem.

Uitval geldt zowel bij TV als bij radio ontvangst.

Probleem is wel steeds als de buienradar veel regen aangeeft in de omgeving en vroeger viel 't signaal ook wel eens een enkele keer weg, maar dan was er 30 seconden later ook een hoosbui op 't dak.

 

Iemand een suggestie?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komt mij bekend voor door de volgende oorzaken:

1. schotel toch beter uitrichten

2. regenbuien. Hoeft niet perse te regenen omdat de satelliet niet boven je schotel hangt.

3. Water in de LNB door gaatje in de voorkant van LNB door de zon.

 

Alle 3 zijn mij recent overkomen!

 

gr, Ge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dat was niet bij de 7000, die heeft de voeding intern.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem lijkt weer opgelost.

Verwisselen van 2 LNB's maakte niet uit, dus verder bij de Disecq. Bleek de coax op de bewuste F connector minime speling te hebben, moertje minder dan een 1/8 slag aangedraait, speling weg, probleem weg.

Ach ja....

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...