sattv4iedereen Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 Hi, als ik her en der hier rondleest,blijkt een aankoop van een dm800 niet meer interesant te zijn voor het moment. Ik lees dat meer en meer aanbieders voor hun HD kanalen gaan werken met een gekoppeld systeem smartcard aan decoder. Verlopig,maar voor hoelang,zal de dm800 nog bruikbaar zijn voor TVV/CD HD kanalen?Of gaan deze ook een speciale smartcard uitbrengen met ontvangers voor hun HD kanalen. Ik zal nog een zeer ruime tijd wachten tot er meer duidelijkheid is,want als dit zo is,dat de meeste buitenlandse aanbieders hun systemen gaan koppellen,is dit niet meer interesant,want een db is voor mij een speeldoos. Men kan dan evengoed,als je niet meer kan spelen een HD ontvanger gaan kopen,waarbij je redelijk zeker bent,dat je hem na een jaar,2jaar? niet in de vuilbak moet gooien. Ik heb nu een dm600 PVR,en ik hoop er nog een tijd mee te kunnen werken,want als een viacces 3.0 kaart,een seca V9.0 kaart er (tijdelijk?) niet meer op werkt,dan is dit een dure speeldoos. En wat zal het zijn met de nieuwe NDS kaarten van premiere,zullen die nog werken op een dm500(+) en dm600 PVR en dm800 PVR? En wat met de nagra3 kaarten van d+ 19,2°? Ik vrees nu al een miskoop gedaan te hebben met mijn dm600 omdat er geen ci module inkan Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
digitaal kijker Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 als je een officielle kaart van premiere hebt zal die normaal moeten werken want sky uk is ook NDS en werkt ook onder de Dreamboxen. die Nagra3 is gewoon een probleem momenteel tot CCcam die ook ondersteund en die viacces ook, ik heb nu een viacces kaart van bis fr,en denk dat dit ook 2.5 is en die werkt. ben niet zeer zeker dat het 2.5 is,maar die kaart werkt onder CCcam 2.0.9. binnen dit en een jaar weten we meer,maar ik lees op verschillende forums dat de nieuwe CCcam nagra3 moet ondersteunen,of toch via een omweg, en met newcs zou nagra3 nu al werken. de nieuwe D+ kaarten werken op die manier,alleen gaan die traag en op een 3 of 4 ontvangers intern gaat het goed. van meer ontvangers voor D+ zal het moeilijker gaan met freezes dacht ik gehoord te hebben van iemand die die kaart heeft. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
metoo Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 dan vergeet je alle andere mooie mogelijkheden. Intern sharen. Mounten van PC/DVD speler etc. uitwisselen bestanden PC/satontvanger internetradio/tv/streams op je satontvanger, noem het maar De nieuwe movieplayer in Pli Jade al geprobeerd?, eenvoudig in een paar tellen in te stellen met behulp van de Pli wiki en je kan allerlei films afspelen Kortom, ook zonder die paar tv zenders die ik toch niet kan verstaan blijft het een hebbeding. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
allez l'om Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 denk dat je stelling een beetje overdreven is, sky uk bijvoorbeeld werkt ook met een koppeling van smartcard aan ontvanger, toch werkt deze kaart gewoon in de dreambox of linux server. Zoals al gezegd gaan er geruchten dat er een CCcam versie op komst is die Nagra3 ondersteund, ik heb er dus vertrouwen in dat de hobbyisten op elke nieuwe uitdaging een antwoord zullen vinden. Het is dus geenszins zeker dat de dm800 binnenkort waardeloos zal worden, om nieuwe kaarten te introduceren heeft een aanbieder veel tijd nodig, en het kost veel geld, dit zal echt niet zomaar gebeuren bij CD en TVV. Een dreambox zal ook altijd meer kunnen dan een CI module. Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Littlesat Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Dat koppelen van smartcards is altijd al bij Nagravision geweest... dus daar zal het niet aan liggen. Alleen bij de "Tunnelled" Nagra is koppeling nooit mogelijk geweest en dat is nu ook nog altijd zo... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen