Ga naar inhoud


Moet een externe hdd regelmatig geherformatteerd worden?


dvbs

Aanbevolen berichten

Vroeger diende je regelmatig "een pc" te defragmenteren. Nu stel ik mij de vraag of een externe hd soms ook eens moet "opgekuist" worden. Nu is de enige mogelijkheid deze formatteren. (Het spijtige is wel dat je wel je de hdd eerst moet leeg halen.)

 

....en kan een "te volle hdd" op die manier dan zorgen voor slechte (/ of geen) opnames?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


....uiteraard bij een Kathy.

 

(al vermoed ik dat het weinig verschil maakt)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal de vraag eens herformuleren: Wat doen jullie met de HDD met opnames, soms eens "opkuisen" of gewoon zijn beloop gaan? (heb ooit wel eens iets gelezen over "stukjes" die niet volledig verdwijnen bij gewoon wissen en dergelijke maar vind het item niet terug (met de zoekmachine))

 

Kwestie van graag weten en niet nodeloos kopie te maken.

 

Alvast bedankt voor reacties.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dan hang je de USB in je PC en kan je hem dan defragmenteren.

 

Dat zal wel gaan met een USB hdd, waarop windows zijn bestanden neer zet.

Maar ik lees dat het om een USB hdd gaat, welke verbonden is met een kathrein UFS 910. Deze draait op linux, dus ook de USB hdd heeft een bestandsindeling, waar windows niets mee kan. Zodra, dat je deze USB hdd aan een windows pc hangt, dan zal windows vragen om de hdd te formateren.

Defragmenteren onder linux heeft geen nut en volgens mij kan het zelfs niet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

als je kijkt in het menu van de Kathrein met een aangekoppelde USB harde schijf. Dan staat daar de keuze van formatteren als Fat32 of als Ext3 formaat.

 

De laatste optie schijnt op de Kathrein nog niet goed te werken. Hoewel dit formaat technisch veel beter is en grote bestanden aankan.

 

De keuze die overblijft is Fat32, die door onder Linux en uiteraard ook onder Windows gewoon werkt.

 

Je kunt de USB HD ook aan een Linux of Windows PC koppelen en de bestanden bekijken en ik neem aan desgewenst ook defragmenteren.

 

Ext3 en andere op een journaal gebaseerde formaten hoef je in principe niet te defragmenteren. Ext3 werkt overigens niet onder Windows.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Goede morgen,

als je kijkt in het menu van de Kathrein met een aangekoppelde USB harde schijf. Dan staat daar de keuze van formatteren als Fat32 of als Ext3 formaat.

De laatste optie schijnt op de Kathrein nog niet goed te werken. Hoewel dit formaat technisch veel beter is en grote bestanden aankan.

De keuze die overblijft is Fat32, die door onder Linux en uiteraard ook onder Windows gewoon werkt.

Je kunt de USB HD ook aan een Linux of Windows PC koppelen en de bestanden bekijken en ik neem aan desgewenst ook defragmenteren.

Ext3 en andere op een journaal gebaseerde formaten hoef je in principe niet te defragmenteren. Ext3 werkt overigens niet onder Windows.

Groet,


Bram






En kijk, dat wist ik niet. Ik heb net zo'n Kathrein aangeschaft, maar nog geen USB hdd er aan gehangen.
FAT 32 kan inderdaad door windows maar ook door linux gezien worden. Ik was had idee, dat het ext3 was. Vandaar mijn reactie.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PG,

 

interessant bij het gebruik van een aan de Kathi gekoppelde HD, is het (Windows) programma KVM. (Op te halen bij AAF)

 

Hiermee kun je vanaf de Windows PC allerlei handelingen verrichten met de bestanden op de aan de Kathrein verbonden HD.

 

Let er op, dat in de laatste versie een klein foutje is geslopen.

 

Is mis overigens nog wel het streamen van de video naar de PC's op het netwerk. Schijnt "onderweg" te zijn, maar is nog steeds niet "aangekomen".

 

Direct opnemen en afspelen met de USB HD gaat overigens prima.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet erg veel gelezen en getest. Maar qua rondsneupen in de bestanden van de kathrein ( maar ook mijn dreambozen en de linux server ) gebruik ik het hele kleine programma putty. Hiermee kun je in feite alles regelen en configureren. Putty is een telnet achtig programma, waarbij je commando's kan geven ( denk maar eens aan de oude ms dos tijden ). Ook ultra-edit32 en filezilla ( FTP ) zijn mijn standaard programma's.

 

Maar ik zal het programma KVM eens aan de tand voelen. :D

En dan koppel ik ook er een USB hardeschijf eraan.

 

Maar, zoals je al merkt, moet ik nog even aan de studie.

Maar bedankt voor de tip.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...