Ga naar inhoud


[600] Streamen van Pc naar dreambox 600 met de nieuwste pli jade


rave62

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik mijn movieplayer op de dreambox kan laten werken.

Ik snap er de ballen van, ik heb al gezocht op internet en dit forum ik begrijp dat je een vlc moet hebben, maar weet niet hoe dit ingesteld moet worden, ook weet ik niet welke versie ik van vlc moet hebben.

Het is voor het streamen van avi en dvd bestanden.

 

Alvast bedankt,

 

Groetjes Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


AVI zou ook moeten werken met VLC. Kost wel wat CPU power op de PC, een 2GHz machine is minstens nodig (dual-core heeft geen nut voor VLC).

 

De VLC client op de DB is nogal instabiel, dus geef ik er de voorkeur aan om files van AVI naar TS te converteren met VLC op de harddisk, en ze dan af te spelen met de standaard movie player. Je kunt al afspelen terwijl VLC bezig is, als je PC snel genoeg is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem geprobeerd en inmidddels een avi afgespeeld.

 

Alleen de film speelt hij af maar om weer terug in het menu zonder vastlopers is moeilijk.

Als video ts bestand van de hdd op de pc wil afspelen hoe moet ik dan te werk gaan.video ts map openene ifo bestand openen en hoe werkt het dan met ondertitels.

 

Alvast bedankt voor jullie zeer snelle response.

 

Groetjes Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de bijgevoegde scripts voor de PC. Je moet er zelf het volgende aan wijzigen:

 

DoTranscode.bat - Wordt door de andere aangeroepen en doet het echte werk. In het midden is een stukje uitgecommentarieerd voor subtitles, als je de "rem" weghaalt kan hij ook ondertitelen als je een bestand met daarvoor.

 

Transcode to G_Video*.bat - Roept DoTranscode.bat aan met de settings voor een 4:3 video op een 4:3 scherm (of een 16:9 op 16:9 natuurlijk). Er is ook een voorbeeld voor 16:9 naar 4:3, en 38:17 naar 4:3 (bioscoop formaat). Hierin moet je nog de locatie van DoTranscode.bat aanpassen, als die niet op E: staat, en de locatie van je filmpjes zodat de dreambox ze kan lezen.

transcode.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat moet ik doen om de ondertitel en beeld op 16/9 te krijgen ?

Ik heb nu bij de films een enrm groot beeld en koeiletters ondertiteling.

Ik gebruik movieplayer en de laatste VLC media player (i).

Dit in de snelkoppeling:

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http

 

De transcode files (Transcode to G_Video 16_9.bat) en DoTranscode.bat snap ik niet. Ook gebruik ik voor elke avi film een aparte dir....

Kan ik het ook aanpassen in vlcplayer settings ?

 

 

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: MiLo
Ik gebruik de bijgevoegde scripts voor de PC. Je moet er zelf het volgende aan wijzigen:

DoTranscode.bat - Wordt door de andere aangeroepen en doet het echte werk. In het midden is een stukje uitgecommentarieerd voor subtitles, als je de "rem" weghaalt kan hij ook ondertitelen als je een bestand met daarvoor.

Transcode to G_Video*.bat - Roept DoTranscode.bat aan met de settings voor een 4:3 video op een 4:3 scherm (of een 16:9 op 16:9 natuurlijk). Er is ook een voorbeeld voor 16:9 naar 4:3, en 38:17 naar 4:3 (bioscoop formaat). Hierin moet je nog de locatie van DoTranscode.bat aanpassen, als die niet op E: staat, en de locatie van je filmpjes zodat de dreambox ze kan lezen.


Ik gebruik zelf linux op mijn pc, zouden jouw scripts ook nut hebben bij de linux versie van vlc? (indien je ze zou willen omzetten naar linux scripts)

mpeg en ts bestanden streamen van pc naar dreambox lukt wel, maar avi's niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...