Ga naar inhoud


Duo Block 19,5 & 23,5


esreverse

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik probeer deze block uit te richten maar krijg geen beeld op BVN.

 

Volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing moet de houder om de 19,5 en volgens de website van CD moet hij om de 23,5 lnb.

Als ik de astra zoek met de satfinder heb ik goed signaal en op de ontvanger (dgstation9000 met nlb7712) geven beide satellieten een goed signaal L90 Q100 en toch krijg ik geen beeld op BVN of ZDF.

 

Als ik de schotel verder terug naar het zuiden draai krijg ik ook de 19,2 te pakken maar ook signaal v/d sirius. Dat snap ik niet zo goed, hierop krijg ik echter wel beeld via BVN maar ja dan mis de Astra 23,5.

 

ik ben er al een tijdje mee bezig maar het lukt voor geen mtr.

 

ik heb de houder al eens anders vastgezet maar ik kom er niet uit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zover ik weet moet de beugel rond de 19.2 en uitrichten op deze.

Staat je disecq goed?

DM 7020, gem 4.60, astra1,2,3 & 13° op Big Visiosat. TVV + CD abbo. Soon Visiosat 1.20M draaibaar!

TVV Full, Telesat Full, CD-NL Settopbox,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze LNB op twee manieren bevestigen:

 

Wanneer je schotel gericht is op 19.2 Astra 1:

 

Houder om 19.2 en de LNB ietwat schiun naar beven monteren

 

Wanneer je schotel gericht is op astra 23,5 ( astra 3 ):

 

Houder om astra 23,5 en de LNB ietwat schuin naar onderen laten wijzen.

 

Bij een bestande schotel zal versie 1 de goede zijn.

 

In de ontvanger moeten wel de diseqc instellingen goed staan:

Diseqc 1.0

astra 19.2 ( astra 1 ) op A

astra 23,5 ( astra 3 ) op B

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik deze block op een 78cm Triax schotel.

Kan dit? of kan deze block alleen maar goed werken op een 60cm?

 

De Diseq instellingen heb gevonden in de ontvanger (dgstation9000) maar die snap ik niet goed. Als ik deze activeer (1.2) onder Satt Config kan ik niet a of b instellen. Dat kan ik wel als ik deze deactiveer. Dus ik moet 1.2 deactiveren en dan gewoon a en b instellen om 1.0 te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het beste de schotel richten op 23.5 oost. Je kijkt bij http://www.dishpointer.com daar geef je de plaats waar je woont in dan krijg je de gegevens hoe je de schotel moet afstellen. Als je voor de schotel gaat staan moet de duo lnb gemonteerd worden om de linkse hals. De rechtse lnb iets naar beneden. Je kunt de lnb gebruiken met deze schotel is echter ontworpen voor een 60 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: esreverse
Ik gebruik deze block op een 78cm Triax schotel.
Kan dit? of kan deze block alleen maar goed werken op een 60cm?

De Diseq instellingen heb gevonden in de ontvanger (dgstation9000) maar die snap ik niet goed. Als ik deze activeer (1.2) onder Satt Config kan ik niet a of b instellen. Dat kan ik wel als ik deze deactiveer. Dus ik moet 1.2 deactiveren en dan gewoon a en b instellen om 1.0 te krijgen?


Diseqc 1.2 is de motorbesuring. Dus 1.2 diseqc disablen. Diseqc 1.0 enablen en dan astra 19.2 op A zetten en astra 23,5 op B zetten.
Duo LNB kan rustig toegepast worden op een 78cm schotel.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden, ze zijn erg duidelijk. Ik krijg alleen nog steeds geen beeld op BVN cry

 

vreemd dat ik wel beeld krijg als ik meer terug draai en de Astra 19,5 + de sirius 5.0 samen heb. (Ik heb krijg dan de astra 1 (19,5) op de 23,5 lnb gelooof ik en de sirius op de 19,5 lnb)

Zie ik dat goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan toch eindelijk beeld gevonden op BVN en L1 (Dus beide satellieten). In eerste instantie had ik dus goed signaal met satfinder en op de ontvanger. Bij het kanaal zoeken viel mijn oog op de frequentie van BVN 14775mhz op 19,5. In mijn ontvanger kon ik de TP Frequentie v/d Astra 1 instellen op 14775 (Stond op 10xxx) Hierna was het signaal weg. Ik terugdraaien aan de schotel, kijkend naar het signaal op de ontvanger. Na een behoorlijk stuk terug zag ik signaal op de ontvanger en ik had ook meteen beeld. Ook op Astra 3.

 

Voordat ik dit gedaan had, heb ik de LNB houder weer om de 19,5 vastgezet. Ellevation ingesteld op 30,5, gevonden via de tip van Maja en de link van haar .... Ook heb ik een kleine tv geregeld zodat ik kon kijken onder het draaien. Uiteraard had ik de Diseq al op A en B ingesteld zoals eerder werd aangegeven.

 

Allmaal hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Nu nog het activeren van mijn smartcard oplossen in mijn dgstation90000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...