tipje Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 Plotsklaps heeft mijn 7025 geen beeld meer. In de display zie ik alleen maar een grijs vlak, als ik hem uitschakel krijg ik horizontale strepen in de display. Is met opstarten en onderste knop vasthouden niet te benaderen. Iemand een tip hoe ik hem misschien kan herstellen.??
iemand Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 Tja waarschijnlijk ook de voeding ... Begin eens met het meten van de voedingsspanningen. Let wel even op het 220 volt gedeelte !!!!~ gr. Erik
tipje Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Geplaatst: 21 juli 2008 Vreemd heeft 15 minuten stop gestaan en doet het nu weer?? Ik denk zal gelijk nieuwe image plaatsen, dat is gelukt en vervolgens bij opnieuw opstarten zelfde probleem. Display blijft grijs.
faxme Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 Wat voor image zit erin? Merk op dat Nabilo ook tijd bom geplaatst heeft in het programma. Je krijgt waarschuwing dat dreambox niet origineel is, ik heb vernomen dat het daarna in koma raakt. Zou dat het geval zijn geweest?? Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
tipje Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Geplaatst: 21 juli 2008 Gebruik de nieuwste gemini 3.60 Heb verder geen meldingen gehad. Heel vreemd laat hem een uurtje stop staan, dan start hij zo weer op. Maar als ik hem met de schakelaar achter uitzet en gelijk wil weer opstarten blijft de display grijs en hij start niet op
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 tipje, als je een dreambox inricht en allemaal instellingen hebt gedaan, dan moet je niet zomaar de stroom killen!!!!!!!!!!! je moet na alles ingesteld te hebben een shutdown / uitschakelen commando per afstandbediening geven.... dan slaat de dreambox alle instellingen op de juiste manier op en bij een reboot / herstart van de machine, staat alles weer netjes ter beschikking. dus net als je PC moet dit kreng eerst een shutdown initialiseren en correct afsluiten en opslaan voordat ie helemaal uit is. het kan echter OOK zijn dat je geen goede netwerkinstellingen hebt ingevoerd bij de instelwizard, waardoor dm 7025 tijdens het opstarten heel veel loops doorloopt en netwerk gerelateerde commando's doorloopt.... (dhcp of vast ipadres) overigens gelijk weer opstarten Citaat: Maar als ik hem met de schakelaar achter uitzet en gelijk wil weer opstarten blijft de display grijs en hij start niet op is nooit goed, je moet toch echt tot 10 tellen om dit fragiel apparaat de gelegnheid te bieden netjes te booten / opstarten cheers Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
tipje Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Geplaatst: 21 juli 2008 Ik schakel hem nu eerst uit met enigma via de AB en dan de optie uitschakelen. Als ik hem dan na 15 sec. weer wil starten heb ik weer hetzelfde niet opstarten.
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 ik schakel hem nu eerst uit met enigma via de AB en dan de optie uitschakelen uh ik heb ook een enigma2 dm 800 maar dat is me net effe te gewaagd om te bevestigen oké, ik begrijp je handeling. bij mijn enigma2 box komt na shutdown de waarschuwing dat ik de stroom uit kan zetten, dus bij jou de schakelaar gebruiken. maar laten we daar vooral niet te lang bij stilstaan, ik denk dat je dreambox tijdens het booten (dus herstarten vanuit UIT-stand) iets doet wat heel veel tijd kost en dat is meestal ipnummer en gateway<>dns gerelateerd (dns=nameserver) OF service gerelateerd het laatste kan te maken hebben met een dienst (service) die niet ter beschikking staat (bijvoorbeeld ook eens op je lcd display kijken tijdens booten----> dhcp blijft dat lang in beeld?) ik heb veel dreamboxies gehad en gebruikt en indien ik het niet logischerwijs kon achterhalen was de allersnelste wijze weer alles aan de praat te krijgen, een nieuwe flash image erin. misschien niet de meest analyserende werkwijze, maar wel de snelste om het weer werkende te krijgen. en als je dan al opnieuw flashed, ***stop*** dan download je image vooraf ook eens opnieuw van de bron (bijvoorbeeld IHAD) CHEERS Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
hemertje Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch bij mijn enigma2 box komt na shutdown de waarschuwing dat ik de stroom uit kan zetten, dus bij jou de schakelaar gebruiken. helaas krijg je dit logo niet te zien wanneer je de 800 box via HDMI op je TV is aangesloten DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 ah, inderdaad NOG geen hdmi komt ooit nog hier thuis dat (wat je schrijft hemertje) wist ik dus niet. Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
youngblood Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 bij mijn lcd krijg ik wel in beeld dat het veilig is om de spanning van de box te halen met dvi -hdmi kabel aangesloten DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e
lookie Geplaatst: 22 juli 2008 Geplaatst: 22 juli 2008 Heb ik ook een paar keer gehad. Niet door willen booten. Heb toen via duitse DB forum van een Dreambox programmeur het advies gehad de timer queue eens leeg te maken. Daar wil ie nog wel eens op vastlopen. DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".
tipje Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Geplaatst: 22 juli 2008 Ja dat idee heb ik ook dat hij niet wil doorstarten. Waar kan ik die query leeg maken?? toch elke keer na een 1/2 uurtje wil hij wel weer starten Is ook vreemd wanneer ik de ontvanger met de knop voorop op standby zet, hij dan helemaal uitschakelt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen