Ga naar inhoud


[DM600] Adenin's satfinder


Seca3

Aanbevolen berichten

Wie van jullie heeft deze plug-in in gebruik?

Ik heb hem sinds kort op een van mijn Dreamboxjes (heb 2 x DM600PVR) geïnstalleerd.

Het is een mooi tool dat heel handig is om je schotel heel precies uit te richten. Er kan ook een audio toon worden ingeschakeld waarvan de toonhoogte varieert met de signaalsterkte.

Zo ziet het scherm er uit:

 

http://www.dream-zone.dk/showthread.php?s=7d216c800e78936c8b669151cf31ccef&t=1448

 

Helaas werkt de plugin niet op de 2e ontvanger, daar krijg ik negatieve waarden voor de s/n. Daarna crasht de box en herstart Enigma, waarna de zaak hangt en ik hem moet rebooten. Daarna blijft hij hangen met het Gemini logo.

Remedie: opnieuw flashen! madmad

Ik probeer de maker van deze plugin te pakken te krijgen, helaas nog zonder succes... confused

Ik heb Gemini 4.3 in gebruik op beide boxen.

Dus er is enig risico als je deze plugin gaat testen!!!

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Littlesat,

 

Ik heb geen PLI, ik gebruik Gemini (4.3).

Is wat jij noemt ook een soortgelijk plug-in?

Vandaag heb ik de satfinder nodig gehad, en hiermee heb ik mijn Multyantennetje perfect kunnen uitrichten!

Fantastisch tool, anders had ik een losse satfinder moeten gebruiken en de bekabeling (netjes afgetaped en gekit bij de schotel) moeten onderbreken, dat is nu niet nodig geweest (aleen de buren konden de pieptoon vanuit mijn huiskamer mogelijk horen) smile

Jammer dat hij maar op 1 van mijn 600PVR's draait, ik blijf het vreemd vinden dat hij op de 2e crasht...

 

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Echt NIEMAND???

Bestaat er trouwens een alternatieve satfinder plugin?

Ik gebruik voor het afstellen van mijn schotels FastSatfinder van Mixesoft ( de oudere versie is nog freeware) maar daarvoor heb je wel een PC-DVB kaart nodig (ik heb een skystar2 kost nog geen 50 Euro tegenwoordig) Ik ben daar heel tevreden over.

groetjes

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de satfinder met improved ber functie in Pli Jade gebruikt.

BER is veranderd, hoe hoger de waarde hoe beter, en dat loopt op met 0,1.

Deze satfind functie zit ook in de webinterface, dus met de laptop bij de schotel gaan zitten en omdat de BER waarde met 0,1 verloopt heel scherp finetunen, werkt ongelooflijk mooi.

 

 

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een nieuwere versie van Adenin's satfinder gevonden (0.6).

Deze werkt nu ook op mijn 2e DM600PVR, alleen herstart hij heel consequent Enigma als je met 'exit' de plugin verlaat.

Ik kan dan wel gewoon weer opstarten, dus geen definitieve crash meer (tot nu toe dan)...

Extra functionaliteit: met de groene toets krijg je een supergrote s/n ratio balk, leuk voor de slechtzienden onder ons...

De audio functie vind ik het mooist, en reageert ook snel bij veranderingen aan de schotelpositie.

 

Ik heb tot nu toe alleen met Gemini software (firmware) gewerkt, heeft de PLI image voordelen?? En welke versie kan ik dan het beste gebruiken (voor de DM600)??

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Heb vandaag de satfinder met improved ber functie in Pli Jade gebruikt.
BER is veranderd, hoe hoger de waarde hoe beter, en dat loopt op met 0,1.

BER is Bit Error Rate of Bit Error Ratio wiki link
In goed nederlands een breuk, waarin boven de streep het aantal fout gedecodeerde bits (of blokken) staat en onder de streep het totaal aantal bits (blokken). Het getal wat uit deze deling komt wordt KLEINER naarmate er minder fouten zijn! Dus ofwel de programmeur heeft een foutje gemaakt ofwel...
Als de programmeur in de fout is gegaan met teller en noemer, dan krijg je een fout (delen door 0) als je een perfecte ontvangst hebt en dan is het maar af te wachten hoe de plugin code dat afhandeld.

Groet, Skippy2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de verkeerde wiki genomen je had de pli Jade wiki moeten hebben.

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

de Ber balk is uitvergroot, vooral op de laptop met de zoomfunctie, bij 1,5 zit je op het randje van ontvangst loopt bij mij op tot 6,0 hoe hoger hoe beter, en dat gaat in stapjes van 0,1.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze waarde die je ziet tussen de 1.5 (wat minimaal nodig is voor beeld) en 6.0 is onderdeel van de volgende breuk:

Code:
BER=1/(10^X)

Waar x de waarde is die wordt weergegeven.

 

Simpelwet als de X hier 6 is wil dat zeggen dat 1 op de miljoen (1 met 6 nullen 1.000.000) fout gaat, is deze X 3 dan is dat 1 op de duizend (1 met 3 nullen 1.000). De waarde 6 is de maximale wat praktisch meetbaar is en betekend dus 1 op de miljoen of beter (de grens die de dreambox "automatisch" kan meten zonder dat je 10 sec of zo moet wachten op resultaat - verder heeft meestal ook geen zin).

 

Het is heel normaal dat dit zo wordt weergegeven. Profie ontvangers zetten dat op een leesbaardere duidelijke manier neer (iets van 1:10E4.53) maar dat past zo lastig in de verkrijgbare skins. Daarom hen ik alleen voor deze X-waarde gekozen.

 

Groetjes,

De maker van de improved BER

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

En juist dat piepje is handig,heb namelijk de schotel (nog)

op een parasol standaard staan,en die wil nog wel eens verdraaien.

En deze staat op mijn balcon,vlak bij balcondeur,maar net te ver weg om het beeld te kunnen zien,en dan was zo`n piepje wel handig geweest,die improved ber is ook wel een verbetering,ik heb op de duitse sat1 een ber van 6.0.

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra functionaliteit van die plugin is dat je meteen kunt zien hoeveel je LNB Oscillator afwijkt, dat kan ook nuttig zijn als je twijfelt aan het aantal transponders die binnen het PLL vangbereik van je box zijn te ontvanger.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...