Ga naar inhoud


wifi van huis naar ander adres via mijn 7000s


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik heb een vraag over hetvolgende.

 

Thuis heb ik een laag adsl signaal van 1/2 MB doch op mijn bootje kan ik via een openbaar draadloos netwerk gebruik maken van bijna 2 MB.

 

Vraag: als ik op mijn bootje aldaar een goedkoop computertje zou neerzetten, moet ik deze toch ook kunnen benaderen via mijn thuis computer.

Voordeel is dat ik dan wat sneller iets kan laten downloaden dan nu met mijn 1/2 MB.

 

Ook wil ik mijn dreambox 7000s van thuis uit, daarnaartoe laten streamen, om zodoende zonder schotel toch TV te kunnen kijken.

Krijg je dan toch een normaal beeld op je notebook of wordt dit dan een verkleind TV beeld?

 

Kan ik hiervoor de dreambox, en/of mijn externe HD met lan (Ceptronics CH3WNAS) als server laten fungeren, of moet ik dan toch hiervoor een aparte pc (linux of windows) installeren c.q. gebruiken?

 

Vast hartelijk dank voor jullie suggesties/adviezen.

 

Vriendelijke groeten,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


Streamen vanaf de dreambox naar je boot kun je waarschijnlijk wel vergeten.

Wat je daar voor nodig bent, is een linux pc, waarop VLC staat en het project van Martin ( te vinden in topic sat4all ).

Met het projekt van Martin kun je de videostream van de dreambox verkleinen. Dat verkleinen is een must. Videostream van de dreambox is zo'n 5000 KByte/s. Wil je deze stream zo op internet streamen, dan heb je een upload nodig van 5MByte/s. Deze uploadsnelheid heeft vrijwel niemand.

 

Nu heb jij een heel langzaam abonnement met dowload 500 kbps (= 62,5 KByte/s ) en dus een upload van ca 80 kbps ( = 10 KByte/s ). Deze upload snelheid is gewoon veel te laag.

 

Om fantsoenlijk te kunnen downloaden is die 2 MByte/s ook niet echt ideaal. Bovendien heeft dit abonnement waarschijnlijk download beperkingen. Tenminste dat is meestal het geval. Je kunt je pc op de boot inderdaad wel van huis af bedienen. Maar wil je je downloads op je thuis pc hebben, dan schiet het allemaal niet op. Je blijft met je zeer lage / goedkope abonnement zitten.

 

Het enigste advies, wat ik kan geven is een snellere internet abonnement nemen, thuis.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Helaas zit ik te ver van de centrale en is er niet meer te krijgen, belofte is dat telefonica naar 1MB zal gaan i.p.v. de 1/2 MB nu.

 

Zou ik met een programma streamviewer door naar mijn pc (dreambox) te gaan dit kunnen bewerkstelligen of krijg ik dan met hetzelfde probleem te maken?

 

Ik kan wel thuis via wlan goed streamen vanaf mijn dreambox.

 

groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier gaat het prima op een 700 Mhz laptopje

Draadloos via de router vanuit de dreambox naar de laptop met VLC 086i

Download VLC en zonder instellingen aan te passen werkte het in 1 keer op het interne netwerkje

Heb net gisteravond naar een film vanaf de hd in de db 7000 zitten kijken buiten

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JohnO
hier gaat het prima op een 700 Mhz laptopje
Draadloos via de router vanuit de dreambox naar de laptop met VLC 086i
Download VLC en zonder instellingen aan te passen werkte het in 1 keer op het interne netwerkje
Heb net gisteravond naar een film vanaf de hd in de db 7000 zitten kijken buiten


Intern is dit helemaal geen probleem. Maar de topic-starter heeft het over extern met lage snelheid upload / download. En dat is een heel andere situatie.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...