Ga naar inhoud


Inverto of CD-duo-lnb probleem?


HenkRood

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: HenkRood
Pedro, met welke software-versie werd je nieuwe Inverto geleverd?

Groet, Henk


Er stond de .080 op, aangezien ik van de grond af moest beginnen heb ik er maar meteen .095 opgezet. Mijn vorige had ik de laatste tijd altijd op de .072 draaien na wat kortstondige uitstapjes naar de .080 en .093 maar daar had ik steeds problemen mee. Tot nu toe naar volle tevredenheid de .095
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Invertist
Ik heb hier aanzienlijk hogere waardes. Maar niet jaloers worden: het is maar net naar welke transponder Inverta luistert. De ene is veel sterker dan de andere.
En ik heb met SetEdit mijn settings geheel aangepast, ook de referentietransponders.


Kan je mij ook vertellen of het safe was met SetEdit alle niet gebruikte Sats te wissen of moest je alleen de transponder lijst leeg maken, ik weet het niet meer zeker maar dacht dat de lijst met satellieten moest blijven bestaan.

Welke transponders heb jij als referentie staan?
Verder staan bij mij nu alle BBC's etc onder Eurobird en geen enkele zender meer onder Astra 2. In de Eurobird staan 745 zenders (na schoning) onder 1 transponder volgens setedit confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Kan je mij ook vertellen of het safe was met SetEdit alle niet gebruikte Sats te wissen of moest je alleen de transponder lijst leeg maken, ik weet het niet meer zeker maar dacht dat de lijst met satellieten moest blijven bestaan.

Het is wel safe de niet-gebruikte satellieten te verwijderen, maar niet handig: je kunt namelijk geen satellieten toevoegen. Ik heb dus eenvoudig alle transponders van de niet-gebruikte satellieten verwijderd (en dat zijn veel transponders die weg kunnen).

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Welke transponders heb jij als referentie staan?

Als je wilt, kan ik mijn settings wel even opsturen. Ik bepaal dat, door een setting back-up te openen met SetEdit, en vervolgens met Inverta op zoek te gaan naar een bruikbare referentietransponder. Na die allemaal met SetEdit te hebben vastgelegd, schrijf ik alles naar Inverta.

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Verder staan bij mij nu alle BBC's etc onder Eurobird en geen enkele zender meer onder Astra 2. In de Eurobird staan 745 zenders (na schoning) onder 1 transponder volgens setedit confused

Ik heb de benamingen ook aangepast. En satellieten die (nagenoeg: 0,3 graden is niets) op dezelfde positie staan, heb ik ook samengevoegd. Ik gebruik dus wel Astra 2 en niet meer Eurobird 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ben al er achter wat het probleem was, ik had zitten schuiven/slepen in de hoofdlijst, daar kon setedit niet zo tegen en ineens waren alle transponders rood en werd er van alles door elkaar gehusseld, ik had de lijst al even snel in de Inverto gezet wat tot gevolg had dat de zenders het wel deden maar EPG compleet verdwenen was ook de now/next info.

De basislijst maar weer geladen en opnieuw aangepast, ook weer even geëxperimenteerd met slepen in de hoofd TV-lijst en inderdaad dat helpt de boel om zeep.

Uiteindelijk wel weer een goed werkende lijst er zojuist ingezet.

 

Ik zou niet weten hoe je dit een beetje redelijk kan doen zonder SetEdit. De PCSuite is hier totaal ongeschikt voor, die gebruik ik nu om via USB de kanalenlijst erin te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ben al er achter wat het probleem was, ik had zitten schuiven/slepen in de hoofdlijst, daar kon setedit niet zo tegen en ineens waren alle transponders rood

Merkwaardig: dit soort problemen heb ik met SetEditInverto nog nooit gehad: ik heb het juist als een zeer stabiel programma ervaren. Vroegere versies van SetEdit, nu praat ik over een paar jaar geleden, hadden dit soort problemen veel.


Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ik zou niet weten hoe je dit een beetje redelijk kan doen zonder SetEdit. De PCSuite is hier totaal ongeschikt voor, die gebruik ik nu om via USB de kanalenlijst erin te zetten.

De PC-suite is eigenlijk alleen maar een kanalen editor: dat werkt, zij het erg primitief.
Om echt de satelliet- en transponderdatabase te kunnen veranderen is echt SetEdit nodig. Het rare is, en volgens mij is de Inverto daar uniek in, dat de database met de ontvanger zelf in het geheel niet is te veranderen (OK: je kunt een transponder toevoegen, maar dat is dan ook alles). Je hebt in het geheel geen inzicht in die database. Met SetEdit kan je echt alles aanpassen (wat ik dan ook doe).

Let wel op als je de files met de suite heen- en weer schrijft: er gaat informatie over het gecodeerd zijn verloren (alle zenders worden in de ontvanger als FTA gemarkeerd). Dat is niet echt erg, maar soms wat lastig. Ik gebruik dus slechts de RS232 connectie daar voor (zo'n USB naar RS232 verbinding. Werkt geweldig. Bijkomend voordeel is, dat je geen afstand beperking hebt: de USB kant kan tot 5m verlengd worden, de RS232 kant praktisch oneindig).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het mysterie met het schuiven in de hoofdlijst met SetEdit is opgelost, het bleek dat ik wel versie 1.02 gebruikte van SetEdit maar build 116. Toen ik bij Wolfgang een nieuwe installatieset had gedownload en geïnstalleerd had, bleek ik over build 126 te beschikken en met deze build kan er naar hartelust geschoven worden in de hoofdlijst (wat bij deze dus ook gedaan is).

 

De Inverto heeft sinds lange tijd niet zo vaak aan de PC gehangen als de laatste paar dagen!

En met .095 nog steeds geen bugs ontdekt.

 

Origineel bericht van: Invertist
Let wel op als je de files met de suite heen- en weer schrijft: er gaat informatie over het gecodeerd zijn verloren (alle zenders worden in de ontvanger als FTA gemarkeerd).

 

Hoe bedoel je dat precies want in mijn overzicht/zaplijst staat er keurig bij welke codering er gebruikt wordt per zender zoals irdeto, mediaguard etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Hoe bedoel je dat precies want in mijn overzicht/zaplijst staat er keurig bij welke codering er gebruikt wordt per zender zoals irdeto, mediaguard etc.

Als je een file met de suite download, deze opent en bewerkt met SetEdit en die weer in de suite opent, staat dan bij jou alle code informatie er nog? En als je die upload naar Inverta en gelijk weer download, is alle code-info er ook nog?
Je begrijpt uit de toonzetting al: bij mij dus niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Nee, sorry, ik had je verkeerd begrepen. In SetEdit zie ik inderdaad niet meer de icoontjes met het sleuteltje en card?

 

In de Inverto zelf staat natuurlijk wel welke codering gebruikt wordt als je op een kanaal staat in het gedeelte waar je de kanaallijst ziet en het voorbeeldschermpje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
In de Inverto zelf staat natuurlijk wel welke codering gebruikt wordt als je op een kanaal staat in het gedeelte waar je de kanaallijst ziet en het voorbeeldschermpje.

Nou.... niet als net die lijst is geupload. Natuurlijk: elke keer dat je op een kanaal staat, wordt dat weer aangepast, dus het is niet zo erg. Maar het is ook niet goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast caliwildert

Een paar dagen geleden bevroor het beeld en kreeg ik links boven een rood klokje te zien.een paar keer gereboot en toen alleen maar Ned1,2 en 3. Heb toen restnaar fabrieksinstellingen gedaan, nieuwe zenders geladen en instellingen weer in orde gebracht.Nu ontvang ik alles weer alleen van mijn favorietenlijst ontvang ik geen EPG meer van de TV Vlaanderen zenderen en SBS6.(Cd NL. kaart en TV Vlaanderen)Af en toe komt met zenderwisseling of aansluiten dat rode klokje weer maar verdwijnt snel.Gisteren laatstste Software gedownload.

Ik gebruik een Inverto lnb met een unicable en gewone uitgang, de unicable gaat naar de inverto via de bijgeleverde splitter.

De geone kabel gaat naar de Thomsonn Can. Dig voorbereide ontvanger. De twee werken wel naast elkaar maar vaak moet eerst even de ene ontvanger uit om de andere uit te zetten, das lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caliwildert
....Ik gebruik een Inverto lnb met een unicable en gewone uitgang....

Dan moet je dus niet in dit topic posten: dit gaat ergens anders over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...