Ga naar inhoud


[all] Hoe Eurobird 9 toevoegen aan lijst met satellieten


abu_ilya

Aanbevolen berichten

Nadat ik mijn schotel netjes uitgelijnd had ben ik bezig alle satellietposties af te lopen van oost naar west. Ik merk nu echter dat de positie 9E ontbreekt (zou tussen 10E en 7E) moeten staan. Kan iemand mij vertellen hoe -welke menu's - ik die satelliet(positie) kan toevoegen zodat ik ook op 9E kan scannen.

 

dank bij voorbaat

abu_ilya

p;s. ik heb een 7020

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga naar satellietconfiguratie, toets op gele knop nieuw en de satelliet verschijnt onder aan de lijst, waarchijnlijk ook sirius 5.E, staat in de lijst als 4.8 is niet goed, als je de nieuwe 5.E hebt kun je de andere verwijderen, mogelijk ook nog een nieuwe satelliet 21.5 E

 

vr.gr.

 

Altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Altobelli
Ga naar satellietconfiguratie, toets op gele knop nieuw en de satelliet verschijnt onder aan de lijst, waarchijnlijk ook sirius 5.E, staat in de lijst als 4.8 is niet goed, als je de nieuwe 5.E hebt kun je de andere verwijderen, mogelijk ook nog een nieuwe satelliet 21.5 E

vr.gr.

Altobelli

9E staat bij mij niet in het lijstje, ik moet hem op een of andere manier kunnen toevoegen maar raak er niet uit hoe???

mvg
abu_ilya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het dan al met nieuw gedaan , staat onderaan in je configuratielijst,.

In principe staat eurobird 9 in de nieuwe settingslijst pet123 of sattaz, met usals gaat deze auto naar 9E, even scannen met je transponderscan en dan je configuratie aanpassen.

 

altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abu_ilya
Nadat ik mijn schotel netjes uitgelijnd had ben ik bezig alle satellietposties af te lopen van oost naar west. Ik merk nu echter dat de positie 9E ontbreekt (zou tussen 10E en 7E) moeten staan. Kan iemand mij vertellen hoe -welke menu's - ik die satelliet(positie) kan toevoegen zodat ik ook op 9E kan scannen.
dank bij voorbaat
abu_ilya
p;s. ik heb een 7020


Lees dit maar eens

In die testkst staat het volgende: Als het goed is staat bovenaan de satelliet Astra 19,2E
Kies daar je nieuwe te scannen satelliet.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: poktor
Ik sluit me aan bij de antwoorden hierboven: nieuwe satellietlijst downloaden via de blauwe knop en dan staat hij erbij.

Ik heb geprobeerd via het blue panel een nieuwe satellites.xml aan te maken (alle satellieten tussen 60E en 60W aangeduid inclusief de missende op 9E) maar daarna ook na een restart blijkt de 9E er niet tussen te staan en kan derhalve niet scannen op die positie.

abu_ilya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kunt doen, en dat is de makkelijkste oplossing naar 10 E gaan, voer de frequenties in van 9 E of doe een blindscan, krijg je automatisch 9 E binnen, satellieten liggen bij elkaar.

Frequenties geven een perfect signaal.

Succes

 

Altobelli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het uiteindelijk als volgt gedaan:

de joskesettings in dreamboxedit geladen en 1 zender op 9E met CTRL-C eruit gehaald en vervolgens met CTRL-V in mijn settings geladen. Dan onder de tools van dreamboxedit: update satellites.xml en mijn aldus aangepaste settings naar de dreambox gestuurd.

Vervolgens zoals hier gesugereerd:

Ga naar satellietconfiguratie, toets op gele knop nieuw en de satelliet verschijnt onder aan de lijst (nu stond hij er inderdaad),

daarna met een boekje in de hand frequenties toegevoegd en gescand

 

allen hier bedankt voor de hulp

 

abu_ilya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...