Ga naar inhoud


astra 28.5 op oude echostar dsb 9800


Gast jacen

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb laatst een oude echostar dsb 9800 teruggevonden, en nou leek het mij leuk om te kijken of ik er ook nog wat op kan ontvangen. op de 19.2 kan ik de duitse fta zenders krijgen, maar nou wil ik op de 28.5 de engelse fta kanalen bekijken. dit wil mij niet lukken.

 

de ontvanger werkt nog met boeketten en iets dat een "home-kanaal" heet (canal digitaal software) confused

 

kan ik die frequenties zo veranderen dat ik mss de een paar bbc kanalen kan ontvangen? of is dit niet mogelijk? als er iemand is die nog wat weet van dit antieke boeket verhaal, hoor ik het graag.

 

alvast bedankt,

 

Jacen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een paar jaar geleden heb ik een 9800 uitgebreid met een 12 v coax-switch voor iemand die Astra 19.2º en Astra 28.2º (BBC) wilde ontvangen

En dat werkte goed .

Omdat ik nu benieuwd was (en jou wilde helpen) heb ik zo'n "stoommachine" van zolder gehaald en bij één van de boeketten 10.772 - 22000 - HOR ingevuld .

Daarna naar menu-6-1 "kanalen rangschikken" kies hier 1 kanalen toevoegen en kies dan het boeket dat je veranderd hebt .

Als de 9800 een signaal heeft van 28.2 vind ie hier 78 kanalen .

Het duurt wel een paar minuten .

Deze kanalen kun je "Toevoegen"

Let wel , er kunnen maar 100 kanalen in je fav. lijst , dus als je die allemaal wilt toevoegen moet je er eerst een paar uitknikkeren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw, bedankt dat je er zoveel moeite voor hebt gedaan, maar...

ik krijg hier na 2 seconden zoeken de melding : geen informatie

 

ik heb een blauwe achtergrond met canal+ boven in beeld, is dit dezelfde firmware? hier is het 1.6 ned en cam versie 1.13f

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacen
wauw, bedankt dat je er zoveel moeite voor hebt gedaan, maar...
ik krijg hier na 2 seconden zoeken de melding : geen informatie

ik heb een blauwe achtergrond met canal+ boven in beeld, is dit dezelfde firmware? hier is het 1.6 ned en cam versie 1.13f



Cam is voor fta niet van belang .
Bij mij zit er een nieuwere versie SW op . 1.8A Ned

Inderdaad , blauw beeld met CANAL+ in linker bovenhoek.
Midden bovenin staat de boeketnaam die je gekozen hebt .
Als ik de coaxkabel eruit trek en dan probeer kanalen te zoeken komt ook na 2 sek. de melding "Geen informatie" .
Weet je zeker dat je schotel goed op 28.2º staat uitgericht ?
Zit er nog en diseqc-switch tussen ? want daar kan dit oudje niet mee overweg .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmorgen weer geprobeerd, en dit keer werkt het wel, terwijl ik niets veranderd heb. nu heb ik beeld maar het hapert heel erg. terwijl het signaal 100% is, en het op een andere receiver wel werkt. het zal wel te oud zijn, bedankt voor je hulp.

 

en nog 1 vraag, ik las ergens dat deze dsb9800 te patchen is om seca te ontvangen? dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacen

en nog 1 vraag, ik las ergens dat deze dsb9800 te patchen is om seca te ontvangen? dit lijkt mij onwaarschijnlijk.



Dat kan ja , voor seca 1 mad , maar dat hebben we al een tijdje niet meer .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...