Ga naar inhoud


[all] problemen met DreamTSman


tajvdz

Aanbevolen berichten

Ik heb wat vreemde ervaringen met Dreamtsman. Ik gebruik meestal een ftp programma maar ik ben de bestanden vanaf de dreambox op een nas schijf aan het zetten en dan is het wel sneller om ze meteen aan elkaar te plakken. Eerste probleem is dat het programma in de meeste titels een ? laat zien. die wil hij dan niet opslaan. als ik de ? uit de naam haal dan download hij wel maar aan elkaar geplkate bestanden spelen niet af. Het was .ts en .ts.001 Bij downloaden ging hij 3 bestanden downloaden. zal hij dan de ts.indexmarks ook proberen? want als ik op het plusje klik dan staan daar de 2 .ts bestanden, een .eit en die indexmarks.

Ik ga er straks nog wel even mee verder maar misschien heeft iemand hier al een verklaring voor waarom ik een bestnad krijg wat niet af te spelen is..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hee vreemd, de dreambox speelt het gedownloade bestand dat ik dus met dreamTSman van de interne harde schijf heb over gezet naar de NAS schijf (en dus meteen aan elkaar heb geplakt) wel af. Ik had het straks alleen met vlc player geprobeerd. die zegt dat het geen geldig .ts bestand is.

 

wat ik ook heb ontdekt is dat de dreambox alleen de .ts bestanden laat zien op de nas en de .ts.001 en ts.002 niet.

Dat dit op de interne schijf gebeurd waar op wordt opgenomen wist ik natuurlijk maar ik dacht dat daar de recordings.epl en de .eit bestanden voor dienden.

Ik moet nog even verder kijken maar als dit echt zo is dan zou ik ze niet eens aan elkaar hoeven te plakken. je ziet op de nas toch alleen het eerste bestand en hij speelt de andere (in het file menu dus onzichtbare .001 etc bestanden) wel af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou heb ik wel een nadeel gevonden maar misschien doe ik wat verkeerd. de vlc player laat dus wel alle bestanden in de map zien maar speelt alleen het .ts bestand af. misschien dat aan elkaar plakken dan toch zinvol is? of kan vlc player ook zo gestuurd worden dat hij bij .ts de bij behorende .ts.001 enz af gaat spelen?

 

weet iemand wanneer en waarom de .ts.indexmark bestanden worden aangemaakt?

 

waar zijn de .eit bestanden voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz

waar zijn de .eit bestanden voor?


Google is sneller dan het board: klik hier

Overigens, veel kun je leren door bestanden gewoon te openen, .eit bestanden kun je lezen met bijv. kladblok.

Deze bestanden hebben wel de vervelende eigenschap achter te blijven bij verwijderen van de opnames met bijv. DreamTS. En door de formattering met de bigfile optie nemen ze veel meer ruimte in dan hun eigenlijke omvang.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand hoe je met vlc player een opgenomen video kan afspelen die uit meerdere .ts bestanden bestaat?

 

als dat een beetje fatsoenlijk kan dan hoef ik de bestanden namelijk niet eens aan elkaar te plakken omdat de dreambox toch alleen maar het .ts bestand laat zien maar wel de andere afspeelt.

 

en waardoor worden de ts.indexmarks bestanden aangemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...