Ga naar inhoud


Vragen over wireless streamen met Popcornhour


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil graag gedownloade films vanaf mijn PC wireless streamen naar popcornhour op een Sony 32D3000 LCD TV.

 

Vragen:

 

1. Nu heb ik gem. netwerkkennis, is dit makkelijk te doen ?

2. Staat dit proces omschreven in de handleiding ?

3. Is de pocornhour standaard al wireless, of moet ik er éérst wat bij kopen ?

4. Met wireless is het geluid dan ook DD of DTS als de film dat heeft?

 

hopelijk geeft mij dat meer duidelijkheid in de aankoop van de popcornhour.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

1. Nee

2. Nee

3. Nee, volgens de laatste firmware zou het wel ondersteund worden(denk dan aan een usb wifi sticky)

4. Ja, je streamt de data, daar zit ook audio in.

 

Ik kan je op voorhand al zeggen dat dit (als het al werkt) geen goede opstelling is, ik denk dat je buffer underruns krijgt en dat dus je film gaat haperen.

 

Ik zou bijna zeggen, prik een hd in je popcorn, maak een share aan en download rechtstreeks naar je popcorn hd

 

 

 

( correct me if i am wrong)

 

( the names have been changed to protect the inocent)

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden.

 

Ik kan dus het beste een UTP kabeltje trekken, voor een goede stream.(dit werkt dus wel goed zonder haperingen begrijp ik)

 

Of een HD plaatsen maar dan moet ik het bestand éérst overpompen.

 

Er moet geloof ik een 2.5" (laptop) disk in toch?

 

Voor wat ik wil, zijn er dan ook "goede" alternatieven dan alleen de popcornhour.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een utp kabel trekt, dan ben je er.

 

Ik stream nu vanaf een nas of een zuigpeecee (lees download machine) en dat gaat perfect.

 

dus dan hoeft er ook geen hd in, kan wel, want dan kan je geloof ik (niet getest) torrents downloaden met de popcorn.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn PC zuigt bijna de gehele dag. :D

Ben het een beetje zat onderhand om iedere x een dvd te branden.

Die dingen vliegen er doorheen.

 

Maar zijn er ook goede alternatieven momenteel ?

Ik zag bij de MXXX een HD met media ondersteuning erop.

Dus een HD met beeld en geluids uitgang.

Zou dat ook een alternatief zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Blackout
...Of een HD plaatsen maar ...Er moet geloof ik een 2.5" (laptop) disk in toch?

Uiteraard past er en 2,5" HDD in de PH maar dan moet je een verloopplaat maken of nieuwe gaten in de PH boren!!!!.
Een 3,5" HDD past zondermeer maar ik heb ook gelezen dat bij sommige 3,5" HDD`s de bestaande schroefgaten niet helemaal passen.
Ik heb nu een Seagate 320GB ATA100 16MB, ST3320620A in de PH gebouwd en dat past perfect en functioneert prima.
Wel eerst even FAT of NTFS op de HDD zetten voordat je deze inbouwt want anders herkent de PH de HDD niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit kader heb ik een andere vraag.

Ik wil in principe niet streamen maar de door mij geproduceerde Blu Ray of DVD diskimages met AVCHD materiaal van mijn lap(deks)top naar de HDD van de PH copieren.

Als dit via WiFi zou kunnen zou ik daar heel gelukkig mee zijn.

Ik weet het, het duurt lang maar ik hoef er niet bij te blijven.

Is het bovenstaande voornemen realistisch en zo ja wat zou ik daarvoor moeten doen om dit te kunnen bewerkstelligen?

 

Heeft iemand al bestanden van een PC naar de HDD van de PH gecopieerd en zo ja op welke wijze?

Ik ben tot nu toe blijven steken bij het formateren van de in de PH ingebouwde HDD.

Ik kom tot aan het menuitem waar PH vraagt om een keuze te maken tussen het Internet of een USB drive.

Ik heb al een USB drive op de PH aangesloten maar ik krijg de melding dat er geen USB drive aanwezig is.

Het is voor mij nog even acrabadabra.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
In dit kader heb ik een andere vraag.
Ik wil in principe niet streamen maar de door mij geproduceerde Blu Ray of DVD diskimages met AVCHD materiaal van mijn lap(deks)top naar de HDD van de PH copieren.
Als dit via WiFi zou kunnen zou ik daar heel gelukkig mee zijn.
Ik weet het, het duurt lang maar ik hoef er niet bij te blijven.
Is het bovenstaande voornemen realistisch en zo ja wat zou ik daarvoor moeten doen om dit te kunnen bewerkstelligen?

Heeft iemand al bestanden van een PC naar de HDD van de PH gecopieerd en zo ja op welke wijze?
Ik ben tot nu toe blijven steken bij het formateren van de in de PH ingebouwde HDD.
Ik kom tot aan het menuitem waar PH vraagt om een keuze te maken tussen het Internet of een USB drive.
Ik heb al een USB drive op de PH aangesloten maar ik krijg de melding dat er geen USB drive aanwezig is.
Het is voor mij nog even acrabadabra.



Ik wil data van de synology ds107+ naar de popcorn copieren
ik weet ook niet hoe dat moet. Kan iemand mij dit uitleggen
ps ben een redelijke newbee op dit gebied
tia
Alex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heeft iemand al bestanden van een PC naar de HDD van de PH gecopieerd en zo ja op welke wijze?

 

Dat gaat vrij eenvoudig. Ik gebruik de Total Commander daarvoor. Je kunt de \Share directory op de PCH zo makkelijk benaderen, daar zelf weer sub-directories in maken of copieren naar de bestaande \Download of \Video directory. Wel heeft mijn PCH de vervelende eigenschap dat op het apparaat gedownloade torrents soms niet meer zichtbaar zijn via de FTP verbinding en ik een andere truc moet toepassen om ze van de PCH af te halen. Maar zelf naar de PCH copieren via FTP ging tot nu toe goed.

 

Neem aan dat het ook via SMB (Samba) kan maar daar moet ik me in verdiepen dus als iemand daar een paar tips over zou kunnen posten zou het mooi zijn !

 

Hieronder FTP scherm Total Commander. Uiteraard IP

adres aanpassen, default user en ww zijn ftpuser en 1234.

 

Dus:

 

- Total Commander downloaden (www.ghisler.com)

- Installeren

- Ga naar: Netwerk -> FTP verbinding maken

- Gegevens invoeren zoals voorbeeld en opslaan

- Knop 'Verbinden' drukken op FTP scherm

post-34750-1318259844,9026_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, het werkt perfect.

Het is zo simpel, je moet het alleen weten.

 

Alleen de kopieersnelheid is niet om naar huis te schrijven maar dat was al bekend.

Volgens mij is er ook niet iets dat sneller kopieert.

Maar voorlopig heb ik dat bereikt wat ik mij van het apparaat had voorgesteld en dat is het belangrijkste.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alejandro
...Ik kan je op voorhand al zeggen dat dit (als het al werkt) geen goede opstelling is, ik denk dat je buffer underruns krijgt en dat dus je film gaat haperen.

Nudat ik de interne HDD in de PH heb ingebouwd heb ik via WLAN vanuit mijn laptop bestanden via FTP naar de HDD van de PH probleemloos gecopieerd. Het mag duidelijk zijn dat dit niet al te snel ging maar ik haalde toch nog gemiddeld de 1.800 kb/s en dar ben ik in feite content mee want ik hoef er immers niet bij te blijven zitten.
Uiteraard stond de PH nu met een UTP kabel aan het LAN verbonden.
Omdat ik op de plaats waar de PH uiteindelijk komt te staan geen LAN aansluiting heb zou het wel een uitkomst zijn als ik de PH via WLAN op het LAN zou kunnen aansluiten.
Heeft iemand enig idee met welke middelen dit realiseerbaar zou moeten zijn?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet de volgende oplossing kunnen werken want in feite is dit ook een Bridge.

Graag jullie advies of dit realistisch is of dat ik nu onzin uitkraam.

 

Ik heb de Siemens Gigaset WLAN Repeater 108 gevonden, deze is in elk geval Atheros gecertificeerd en dat wordt ook door de nieuwe FW van de PH ondersteunt en zal ook als dusdanig door de PH worden herkent.

Wellicht zijn er ook nog andere merken die dit kunnen maar deze heb ik als eerste gevonden.

Volgens mij heb ik toch niets anders te doen dan de WLAN Repeater 108 met een UTP kabel op de LAN interface van de PH aan te sluiten. Als het goed is zal de PH via de WLAN Repeater 108 nu verbinding kunnen maken met mijn WLAN.

Deze beschrijving staat op de site van Siemens.

 

Gebruik als draadloze netwerkadapter

De Gigaset WLAN Repeater 108 kan rechtstreeks aan de Ethernet-aansluiting van een PC of een ander toestel (bijvoorbeeld spelcomputer of set-top-box) worden Gigaset WLAN Repeater 108 aangesloten. Hij dient dan als draadloze netadapter, maar gebruikt de draadgebonden Ethernet-interface van het toestel. Er hoeft geen extra driver-software op het toestel te worden geïnstalleerd. Dit garandeert een toegang tot het draadloze netwerk, onafhankelijk van het besturingssysteem. Als je via de Gigaset WLAN Repeater 108 een verbinding met een Access Point tot stand wilt brengen vanuit een PC of een ander apparaat, gebruik je de Gigaset WLAN Repeater 108 in de Bedrijfsmodus Ethernet-adapter.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil toch nog even mijn vorig bericht aanvullen.

Als ik het 7e punt van de Release Note van de laatste FW goed lees dan denk ik eruit op te kunnen maken dat ik door op de USB poort van de PH een WLAN USB Stick aan te sluiten deze mijn WLAN zal detecteren.

Voorwaarde is echter dat deze Stick aan de in de Release Note genoemde voorwaarden voldoet.

Mocht mijn aanname inderdaad juist zijn dan is alleen nog de vraag of er een WLAN USB Stick bestaat die hieraan voldoet of is dit soms al standaard te noemen?

 

7. WiFi driver

- Atheros USB 11n driver added

- added wpa_supplicant and new zd1221 driver

- WiFi setup page updated to support new scanning method and USB hotplug

- Enable Atheros USB WiFi detection for different vendor and product IDs.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...