boaz Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Ik heb een vreemd niet 100% reproduceerbaar probleempje. Ik zap vrolijk heen en weer zonder problemen, maar schakel ik naar BBC1, geen beeld, door naar 2, 3 en 4 geen beeld, door naar BBC world en weer beeld ook op 1,2,3 en 4. Het is niet altijd, maar ik heb het nu al zo'n keer of 10 gehad en alleen op deze zenders. Vooral vreemd omdat BBC FTA is. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
allez l'om Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 lijkt mij niks te maken te hebben met CCcam, eerder met de afstelling van de schotel en/of de diseqc switch, of heb je het probleem niet als je CCcam uitschakelt? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Kowalski Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Origineel bericht van: boaz Ik heb een vreemd niet 100% reproduceerbaar probleempje. Ik zap vrolijk heen en weer zonder problemen, maar schakel ik naar BBC1, geen beeld, door naar 2, 3 en 4 geen beeld, door naar BBC world en weer beeld ook op 1,2,3 en 4. Het is niet altijd, maar ik heb het nu al zo'n keer of 10 gehad en alleen op deze zenders. Vooral vreemd omdat BBC FTA is. Als het FTA zenders zijn, ligt het niet aan CCcam. Ik heb zo'n probleem eens gehad en dat lag toen aan een slechte (Digiality) DiSEqC switch. Zet de CAM eens helemaal uit en switch eens heen en weer tussen FTA zenders op verschillende sat's. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
boaz Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2008 Aan de DiseqC lijkt het niet te liggen 2x info laat alle zenderinfo correct zien, de box krijgt dus signaal van de satelliet. Wel had ik de indruk dat de PMT pid niet klopte (blanco), maar dat is een nog niet bevestigde indruk. Het vervelende is dat het niet altijd is, maakt testen erg langdurig. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 Met cccam zwart bij overschakelen naar BBC, zonder cam van FTA naar BBC, gelijk beeld. Het lijkt toch dat cccam een rol speelt. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
allez l'om Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Misschien de box eens opnieuw flashen? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
boaz Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 Lijkt me nogal drastisch om opnieuw te flashen, bovendien multiboot, dus even ander image testen is makkelijk. Maar de PMT pid blijft inderdaad blanco. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
allez l'om Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 dan eens opnieuw een scan doen van astra 28.2? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
boaz Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 Daar zeg je wat, 't is volgens mij begonnen na een nieuwe scan ...... Maar als de lijst fout zou zijn, waarom werkt 't dan weer na BBC world? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen