Ga naar inhoud


NSF of Samba installeren op WXP


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik in het bezit van een Popcorn Hour A-100 Multi Media Player en daarop wordt het OS UNIX toegepast.

Nu heb ik wat problemen met het verwijderen van mappen op de interne HDD van deze player.

Via Total Commander wil het niet meer lukken om een aantal mappen te verwijderen. De meeste mappen kan ik wel verwijderen maar een aantal niet.

De Supportafdeling van de player adviseert nu om NSF of Samba te gebruiken om de mappen uiteindelijk te kunnen verwijderen.

Nu heb ik nogal wat afgezocht maar nergens kunnen vinden hoe ik in Windows XP één van beide applicaties op mijn laptop kan installeren zodat ik de mappen op de player kan verwijderen.

Mijn laptop en de player zitten in hetzelfde LAN.

Kan iemand mij vertellen wat ik stap voor stap moet doen om het gevraagde te bewerkstelligen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: alejandro
idd, ik zou het ook willen weten, heb je een share aangemaakt op je pc? en dan via je verkenner de mappen verwijderd?

Jullie hebben helemaal gelijk, ik moet het antwoord inderdaad met jullie delen, mijn excuses hiervoor.
Alejandro, jij geeft inderdaad al het juiste antwoord.

Je maakt via 'Run of Uitvoeren' (of via de Verkenner) op je PC een share aan zoals b.v. 'net use X: \\192.168.x.y\share.
Hierna kun je via de Verkenner de HDD op de PH muteren.
De reden waarom sommige mappen niet via Total Commander (FTP sessie) te verwijderen zijn heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat in deze mappen een zogenaamde .pureftp session crash file aanwezig is en deze kan alleen via SMB worden verwijderd.

Voor SMB access username - password is nmt - 1234.
Voor NFS gebruik het volgende pad /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK
Ik persoonlijk zou trouwens voor SMB kiezen i.v.m. het beter afhandelen van de rechten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij trouwens ook nog een aanvulling m.b.t. het copieren van bestanden naar de PH A-100.

Voor die het nog niet mochten weten heeft Hi-Jack (Admin van de MPC-Club) een beschrijving gemaakt hoe de copieerslag tussen de PH A-100 en je PC veel sneller kan verlopen.

Het bijgevoegde PDF document is afkomstig van de Main Page van NMT (Networked Media Tank).

Doe hier je voordeel mee.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen maar wat ik heb gelezen klinkt goed.

Fast_Copy_with_PoPCorn_Hour.pdf

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...