Ga naar inhoud


T90 met 4 lnb's, hoe beter beeld?


pietpiet50

Aanbevolen berichten

vandaag weer eens verder gegaan.

 

Heb beeld op mijn midden LNB (7 graden oost), alleen krijg geen beeld op Astra 28,2 en Astra 23,5, heb wel beeld op Astra 19,2 en Hotbird. Op de dreambox 600 schommelt dit zo rond de 90% en 95% (op de dreambox 7000 58% en 68%).

 

Hoe kan ik nu nog op de uiterste satelliet beeld krijgen? dit is dus 28,2 graden? Wordt dit dan de SKEW waarde veranderen? Als ik namelijk de lnb in de hand hou, heb ik wel beeld en dan zit ik een stuk boven mijn rails.

 

Tips zijn welkom...

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: pietpiet50
Wordt dit dan de SKEW waarde veranderen?


Begin eens te vertellen welke skew-waarde je hebt, hoe ben je bij die waarde gekomen en wat is je woonplaats?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het werkt als een speer, na de gouden tip van Henksat, waarvoor mijn dank.

 

Het probleem was dat mijn rails met de lnb's de verkeerde boch maakte, waardoor er geen signaal op buitenste kwam. Even de rail omgedraaid en meteen loeihard beeld op de Astra 28,2 (96%) nog nooit zo mooi gezien. En de rest was toen inderdaad een kwestie van neerzetten en hoppa beeld, de andere kant op ook geen probleem.

 

Al met al zonder de valkuilen is het een simpel, maar soms zie je totaal over het hoofd.

 

Nu ga ik verder met de switch instellingen voor de dreambox.

 

Iemand die ervaring heeft met de Spaun SUR420/DiSEqC4x1/Dreambox combinatie, dan hoor ik het graag.

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...