Ga naar inhoud


SAB CISC explorer handleiding


Gast fd9750

Aanbevolen berichten

Gewoon een mededeling voor de eigenaars van een SAB CISC explorer ontvanger.

 

De ontvanger werkt prima en de user interface software ook. Wat wel een stuk beter zou kunnen zijn is de handleiding. Of die nu in het engels is of een andere taal, volledig is dat ding niet.

 

Ik heb de ontvanger nu zo'n 6 maand en heb zaterdag ontdekt hoe ik hem kan instellen om op mijn 16/9 TV automatisch beeldaanpassing te krijgen naar 4/3 formaat als de zender op die manier uitzendt.

 

In de Handleiding staat alleen vermeld hoe je op een 4/3 TV aanpassing naar 16/9 signaal kan krijgen. Daarvoor moet je aangeven dat je TV een 4/3 type is en "letterbox" mode activeren.

Wat er niet instaat is dat het activeren van de "letterbox" mode in de andere richting ook werkt. Geef aan dat je TV aan 16/9 type is en activeer dezelfde "letterbox" mode. Resultaat: de ontvanger genereert geen "letterbox" meer maar een 4/3 beeld op de bredere 16/9 TV als dat nodig is.

 

In elk geval werkt het prima en ik hoop dat de informatie nuttig is voor iemand anders. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, ook reeds meegemaakt. Ter info: de oplossing is heel eenvoudig (mij getoond door de verkoper van mijn ontvanger).

 

Oorzaak van het probleem: slecht contact tussen de contactvlakken van de kaartchip en de corresponderende contactpunten in de ontvanger.

 

Oplossing: gewone plakband voor gebruik op het bureau. Een paar laagjes daarvan aanbrengen op de locatie waar de kaartchip zich bevindt (uiteraard aan de andere kant van de kaart) en alles is OK. De paar laagjes plakband zorgen ervoor dat de kaartchip iets harder aangedrukt wordt tegen de contactpunten en alles werkt weer naar behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...