Ga naar inhoud


Advies voor opstelling gevraagd


Gast HobbyBoB2

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben thuis bezig met het aanleggen van CAI en SAT in 1 netwerk. Weet alleen nog niet precies wat ik er voor nodig heb.

 

In de bijlage zit een "tekening" van de huidige situatie

 

Nu zit ik met de volgende vragen :

 

1. Kan ik het zo maken dat ik vanaf mijn schotel alle 8 uitgangen via "switches" schakel over mijn 2 kabels (3 en 4) die vanaf de schotel naar de ontvanger lopen?

 

Bij de TV in de huiskamer wil ik de mogelijkheid hebben om op te nemen. Op de slaapkamers hoeft dat niet.

 

2. Kan ik dan vanaf de ontvanger mijn sat signaal via kabel 2 naar de meterkast laten lopen waar het vervolgens "gemixed" wordt zodat CAI en SAT over kabel 5 + 6 naar slaapkamers gaat ?

 

Er zullen altijd maar maximaal 2 uitzendingen tegelijk bekeken worden. Of 1 bekijken + 1 opnemen.

 

Ik hoop dat jullie wat verheldering kunnen verschaffen...

 

Alvast bedankt,

Marco

schotel.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je vraagt veel dingen in 1 keer. Ik zie dat je LNBs hebt met 2 outputs. Je kan dus op 2 plekken onafhankelijk kijken.

 

Als je de eerste output van elke LNB via een switch aansluit op de TV in de huiskamer, en de tweede output via een switch op de plitter in de meterkast kom je een heel eind. Via de splitter kan dan maar 1 ontvanger tegelijk kijken (tenminste wat betreft de keuze satelliet, polarisatie en band) terwijl in de huiskamer via de andere witch en LNB-outputs een onafhankelijk programma kan worden gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan helpen als schema

 

er zijn dus switches waarbij je sat signaal en antenne/cai signaal kunt doorgeven...

 

ook voor minder dan 8 gebruikers indien niet noodzakelijk

maar wel allemaal hun eigen separate coax van de switch naar de ontvanger en een coax van de meterkast CAI naar die switch.

 

je hebt nu twin LNB's , dus enkel 2 onafhankelijke receivers kunnen kijken(+opnemen)

je schema toont 3 onafhankelijke receivers (kamers) die willen kunnen kijken(+opnemen)

 

dus de vraag en de mogelijkheden zijn niet in evenwicht.

 

je gaat er vanuit dat je met bestaande CAI coax in huis TEVENS DVB-s signaal kunt verdelen

terwijl je er eigenlijk vanuit moet gaan om 3 x coax "een op een" DVB-s naar de kamers te leveren waarbij je het analoge CAI simpel kunt toevoegen.

 

schema's leveren meestal meer duidelijkheid naast de wens of hoop iets voor elkaar te krijgen. (ze staan er genoeg op het schotelpark subforum)

 

cheers

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...