Ga naar inhoud


[Lyngbox] Mijn eerste verslag met de nieuwe software


HDvideo

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik van een relatie een Lyngbox te logeren voor een aantal maanden.

 

Aangezien er op dit board weinig over deze doos geschreven is post ik nu mijn eerste ervaringen en zal ik de komende 2 a 3 maanden aanvullen waar nodig.

 

Mijn ervaring met satelliet tuners zijn o.a. de Humax IRCI5400, Dreambox 7000/500, wat Philips en Hyundai spul en gebruik nu een Reelbox Lite met HD extension en een Reelbox Avantgarde 2x DVB-S2 gekoppeld aan een Visiosat Bi-satellite met een G4 kop erin, 13.0/19.2/23.5 en 28.2 graden oost dus.

 

De verpakking van de Lyngbox is zeer chique vormgegeven, de mannen uit Zweden hebben duidelijk goed bij Apple gekeken smile

 

In de doos vind je een nette verzorgde AB, 220V voedingskabel, UTP kabel, coax antenne kabel, een NL handleiding en zelfs een HDMI aansluitkabel.

 

De tuner is prachtig afgewerkt en ziet er fantastisch vormgeven uit. Bij het opstarten start er een flinke ventilator die behoorlijk geluid maakt, na de opstart procedure gaat de fan zachtjes draaien en hoor je hem vrijwel niet meer.

 

Heel slim is dat de koellucht aan de zijkant rechts aangezogen wordt en aan de andere zijkant links uitgeblazen wordt, je zuigt dan niet de warmte van je versterker of DVD speler die er onder staat naar binnen !

 

Vooraf heb ik van de Lyngsat website alvast de laatste rom versie gedownload (Software update 1.2.15 van 17 Juli 2008 ) en de file op een USB staat gekopieerd. Zodra je de box aanzet met de USB stick erin kijkt hij of er een update op de stick staat en upgrade zonodig de firmware volledig automatisch, dit proces duurt een kleine 3 minuten en gaat zonder verdere handelingen vanzelf. De usb stick kan je in de tuner laten zitten omdat je in de nieuwe firmware ook heel handig alle settings incl. je favorieten etc. kunt backuppen naar je USB stick.

 

De menu structuur is zeer overzichtelijk en Nederlandstalig, na het configureren van de diseqc instellingen en de netwerk settings wordt er automatisch met het lyngsat netwerk contact gezocht en de zender tabel in een paar seconden via internet geladen.

Het handmatig scannen overbodig) hierna gaf geen extra zenders, na het scannen van de 4 satellieten worden er 4506 TV kanalen en 1731 radio gevonden op mijn configuratie.

 

Alle NL zenders en de HD zenders worden moeiteloos gevonden en weergegeven, de zaptijd op gecodeerde zender is een ruime seconde.

 

De beeld kwaliteit in HD is prachtig en nog veel belangrijker de SD kwaliteit is fenomenaal, minstens even goed als de Reelboxen.

 

 

Het schermpje op de front van de tuner, volgens imij een OLED geeft zeer duidelijk de naam van de zender weer, de naam van het lopende programma en SD of HD signaal, door middel van een stip zie je of een zender opgenomen wordt.

 

Tot zover mijn eerste berichtgeving, de start is voor mij zeer goed, ik ga hem nu een paar weken gebruiken, to be continued

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hem zelf enige tijd geleden ook uitvoerig getest (zie mijn post op sat4all) en behalve dat het apparaat er echt prachtig uit ziet, kon werkelijk helemaal niets mij bekoren.

Dit was voor mij na de reelbox echt de slechtste linux receiver tot op heden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier ook een staan en ondanks wat opmerkingen, met name met betreft opnemen vind ik de beeldkwaliteit toch wel erg goed. Zeker ook op de SD kanalen.

 

Ook het programmeren via internet van opnames werkt leuk.

 

Alleen dat je als je iets opneemt niet kan zappen naar een andere gecodeerde opname vind ik erg waardeloos.

 

Display is inderdaad erg fraai.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb hem zelf enige tijd geleden ook uitvoerig getest (zie mijn post op sat4all) en behalve dat het apparaat er echt prachtig uit ziet, kon werkelijk helemaal niets mij bekoren.
Dit was voor mij na de reelbox echt de slechtste linux receiver tot op heden.

Ron

Het word duidelijk dat alleen dreambox jouw weet te bekoren, maar als ik andere fora lees, is de reelbox (avantgarde) er toch echt grote stappen op vooruitgegaan.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nieuwe firmware.

10.08.2008

Die Entwickler der “LyngBox” haben ein neues Firmware-Update für Ihren HDTV-Sat-Receiver online gestellt. Die Firmware-Version 1.2.23 kann direkt über das Netzwerk installiert werden und beinhaltet neben zahlreichen Bugfixes jetzt u.a. die Option manuell einzustellen, ob der Receiver zur Darstellung der Programminformationen den via Satelliten ausgestrahlten EPG oder den erweiterten “Lyngsat Guide” aus dem Internet verwenden soll. Die sonstigen Änderungen sehen wie folgt aus:

 

Änderungen v1.2.15 auf v1.2.23 (Englisch)

===================================

 

* Fixed crash when attempting to record on BBC on Astra 28.

* Fixed bug that when a channel is both recorded and watched using the

same Mediaguard CI module, and the recording is stopped, the viewing

was stopped too.

* Fixed bug that showed a dialog box stating that the CI module is

already in used for recording, even when the recording had already

ended.

* Added recovery code for when Mediaguard CI modules end up in an

erroneous state where they block the transport stream.

* Added “Guide” option, which can be either “DVB” or “LyngSat”

(default). When set to “DVB”, the DVB guide will always be used, even

if LyngSat guide is available. Read more below!

* Fixed bug that menu language was reset to English after FTI.

* Fixed bug that Fastscan lists got faulty LCNs.

* Improved performance on Das Erste on Astra 19.2.

* Improved performance on LyngSat downloads.

* Improved smoothness on TVP HD on Polish terrestrial TV.

* The master system password can now also be used to log in as any user.

* Fixed crash when recording.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo eens naar info over de reelbox avantgarde gezocht. Het apparaat ziet er inderdaad prachtig uit maar er hangt dan ook wel een flink prijskaartje aan waardoor er nu ook weer niet veel mensen zijn die zo een apparaat bezitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs van een lyngbox vind ik nog wel mee vallen een 600 euro, maar ik moet hem wel intern kunnen sharen anders valt hij al af.

Dus wil ik weten of er al een emu draait op deze ontvanger?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...