Ga naar inhoud


Windows XP start steeds trager op


Jürgen

Aanbevolen berichten


Het probleem is eindelijk opgelost.

Allen bedankt voor de gegeven input.

 

Nadat ik zo goed als het hele huis had doorzocht kwam ik gelukkig een ooit door mij aangemaakt ACER System Recovery Disk (DVD) tegen.

Omdat ik de op mijn laptop van fabriek uit geïnstalleerde eRecovery software nooit heb verwijderd kon ik alle oorspronkelijk door ACER meegeleverde stuurprogramma`s weer terugzetten.

D.w.z. dat ik alle in het afgelopen jaar geïnstalleerde nieuwe drivers met de oude oorspronkelijke drivers heb overschreven.

Na de laptop opnieuw opgestart te hebben bleek de laptop nu binnen 2 minuten op te starten en het probleem is verholpen.

 

Hieruit heb ik wel weer geleerd dat het niet altijd raadzaam is om drivers zondermeer te vernieuwen, zeker als er geen problemen zijn.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder hiervoor schreef maak ik regelmatig een image met Ghost en ook 'Mijn Documenten' staat op een andere partitie.

Maar toch bedankt voor de tip.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb ik nu ook de veroorzaker van het hiervoor genoemde probleem gevonden.

Af en toe maak ik gebruik van een Register Cleaning Tool (Uniblue Systems RegistryBooster 2).

Toen ik deze tool vandaag weer eens op mijn laptop draaide keerde het probleem weer terug.

Schijnbaar zijn deze tooljtes toch niet zo onschuldig dat ik dacht.

Ik hou het nu voor gezien en ga nu toch maar alles van scratch af opnieuw installeren.

Het is toch slecht weer en ik ben van de straat af.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...