Ga naar inhoud


ontvangst regionale zenders in Marokko


Gast zouggar

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Je valt mogelijk een beetje buiten de coverage van de beam.

Kijk hier eens naar de mogelijkheden.

Het is het derde kaartje.

 

BSS: 11.70-12.10GHz, 33MHz per channel

 

Horizontal polarization

0_astra_1E_BSS_H.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zouggar
Ik heb begrijpen van mensen die over winteren in Marokko dat ik met een schotel van 120 cm tot Agdir deze zenders kan ontvangen
zie hier
http://electronica.infonu.nl/multimedia/21334-satelliet-tv-algemeen.html

Dat zal mogelijk voor Astra 19,2 oost opgaan, maar de regionalen zitten op 23,5 oost en hebben een minder grote footprint. Je zal daar aan 2 meter, 3 meter of nog groter moeten denken (altijd lastig te zeggen buiten de footprint).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

23,5°Oost 11914 H is de enige satellietfrekwentie voor de regionale !!

Ook , hoe verder je buiten de footprint valt ,

het is op voorhand onvoorspelbaar welke schoteldoormeter je zal nodig hebben ,

of je moet in een sidelob vallen , die zou je nog enig geluk kunnen opleveren !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mogelijk is er een spraakverwarring, de "dekking" van de nederlandse zenders, die via de Astra 19 Sat. uitgezonden worden kunnen wel zo zuidelijk gelegen ontvangen worden.

 

De regionale programma's worden uitgezonden via de horizontale beam van de Astra 23 Satelliet. Daarvan zie je hierboven het kaartje van het verzorgingsgebied.

 

De door jou genoemde frequenties kloppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beteknd dit dat ik geen moeitte hoef te doen om deze zenders te vinden met mijn schotel van 120 cm of moet ik een abonnement nemen van canal digitaal cart kopen in NL voor Astra 1 OP 19.2. Zitten deze zenders ook op astra of niet.

Om een schotl van 200 cm te kopen is mij te veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De nederlandse landelijke zenders, zoals Ned 1,2,3 en de rtl's en sbs'en zitten op astra 1 op 19 graden.

Hiervoor heb je een kaart nodig van Canaldigitaal.

 

Deze zenders zijn doorgaans in Marokko te ontvangen.

 

De nederlandse regionale zenders, zoals TV Rijnmond, Noord-Holland etc.etc. zitten op de Astra 3 op 23 graden oost.

Deze zijn niet in Marokko te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...