Ga naar inhoud


Ziggo bevestigt support CI+ (www.digitalekabeltelevisie.nl)


Rigolo

Aanbevolen berichten

Hoi Klaus_1250 interessante toelichting. Ik was al op de hoogte van de verschillende encrytpties dat ie aankan en dat ie meerdere zenders gelijktijdig kan decoderen. Maar 7 kanalen is echt goed... ga ik even verder induiken (al blijf ik wel mijn softcam gebruiken).

 

Jammer is dat er voor mythTV voor zover ik weet geen mogelijkheden zijn om meerdere dvb kaarten op een CI module aan te sluiten. Zelfs de usb gebasseerde CI modulen schijnen niet tot de mogelijkheden te behoren?

HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.

Link naar reactie
Delen op andere sites


AFAIK kunnen de USB CI-modules idd maar met 1 tuner tegelijk werken. Grote manco zit hem toch in de hardware/driver ondersteuning op Windows. Waarschijnlijk als je de Alphacrypt in een Dreambox oid zou prikken, dat het wel goed werkt, ook met meerdere tuners, maar daar gebruikt iedereen dan weer softcams.

 

Zelf heb ik een Twinhan Mantis met ingebouwd slot CI en ingebouwde CAM ondersteuning in de driver, dus ik kan meerdere zender per transponder decrypten (single tuner). Alleen is de driver an sich nogal brak (slechte performance, veel vertraging bij de communicatie naar de CAM, hoge DPC latency) waardoor het niet heel soepel werkt. Maar zover ik weet is er geen enkele fabrikant die echt goede ondersteuning en drivers hiervoor heeft :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je uitgebreide antwoord, Klaus.

Heb je dat allemaal zelf uitgezocht?

Good work!

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nou ja, dat van de Alphacrypt is terug te vinden op hun site (maar niet makkelijk) en heb het getest tijdens de beta's van DVBViewer voor multi-zender decryptie samen met de Twinhan-drivers.

Verder heb ik redelijk wat contact gehad met Digital Rise (leverancier van rebranded Twinhans) over de (beta-)drivers voor de Twinhan, die vervolgens Twinhan erop aanspraken.

 

Op het DVBViewer forum, zeker op het duitstalige gedeelte kom je ook heel veel info tegen, vooral ook omdat de developers van DVBViewer ook niet schromen om technische uitleg te geven waarom iets wel/niet werkt of kan werken. Zoals bv het punt dat USB-CI's niet met meerdere tuners konden werken (drivers kunnen het niet).

 

Heb die vraag deze week nog wel even gedropt bij Terratec, omdat ik stiekem hoop dat ze het toch wel willen gaan ondersteunen met andere drivers (en Twinhan het wel kan, ondanks dat hun drivers niet van superkwaliteit zijn). Veel mensen die een HTPC willen, willen vaak toch 2 tuners (1 om op te nemen, 1 om te kijken, of 1 extra voor PiP), maar als je dan twee Alphacrypts moet aanschaffen, terwijl je er technisch gezien aan 1 genoeg hebt, das zonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...