Ga naar inhoud


Ziggo bevestigt support CI+ (www.digitalekabeltelevisie.nl)


Rigolo

Aanbevolen berichten

Volgens www.digitalekabeltelevisie.nl gaat Ziggo "op termijn" gebruik maken van CI+

 

Zie voor het gehele bericht:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2008/08/ziggo_bevestigt_support_c.shtml

 

Een interesante quote uit het stuk:

 

"Een CI+ cam in een gewone CI-decoder zou moeten werken als een gebruikelijke CAM, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is."

 

en ....

 

"Verder kunnen er beperkingen worden opgelegd aan wat er met de content gedaan mag worden. "

 

Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen, lijkt er op dat de dagen van zelf op kunnen nemen geteld zijn op deze manier ... zo wordt TV kijken niet leuk meer ...

Dan maar weer terug naar analoog, want dat zal voorlopig wel blijven ... gezien dit bericht ..

 

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2008/08/consument_dik_tevreden_me.shtml

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites


Persoonlijk zie ik deze ontwikkeling toch wel als een vooruitgang, immers: de vrijheid in de keuze van de apparatuur wordt hiermee vergroot en kunnen er bijvoorbeeld tv's worden gebruikt waar een DVB-C-tuner is ingebouwd. Nu zijn we aangewezen op de apparatuur die door de kabelmaatschappij wordt voorgeschreven.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Met HDTV is altijd nog zoiets als HDCP.


Laat een Dreambox nu geen HDMI hebben als ik het goed begrijp is de licentie toen geweigerd.
Ja dan wordt het wel moeilijk om er HDCP op te krijgen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat niet om HDCP (dat is nml aan de "achterkant") maar aan de "voorkant", dus tussen de STB en de Smartcard.

 

Denk meer aan CCCam en aanverwanten zaken die niet meer werken.

 

Dus ja, het zou het lastig maken voor Dream om nog generieke DVB-C kastjes te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ziggo bevestigt support CI+

 

Kan iemand uitleggen wat CI+ is ?

CI is toch common interface ?, maar wat betekent die + erbij?

 

Blijft alphacrypt in de toekomst werken of zit ik mis ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een aardige kans dat de alphacrypt ondersteund blijft, maar geen garanties ben ik bang voor. Ik verwacht zelf dat ze het huidige systeem blijven handhaven en het ci+ functionaliteit voor hd achtige zaken zullen introduceren. Verder hoop ik dat de cam goedkoper wordt dan die idiote prijzen van de alphacrypt classic.

HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De idiote prijzen van de Alphacrypt zitten hem in het feit dat ie zoveel Encryptie-systemen ondersteund. Dat is niet gratis, voor elk systeem moeten licentie-kosten worden afgedragen. Iets wat mensen sowieso vaak bij DRM en copy-protection vergeten. Is niet gratis, je betaalt er gewoon voor in je abbo-kosten en bij de aanschaf van een STB, legale CAM, smartcard, etc.

 

Verder, de Alphacrypt is "maar" 2 tot 2.5 zo duur als een simpele CAM die maar met 1 Crypt-systeem overweg kan, kan tot 7 zenders tegelijk (!) decrypten en je krijgt er goede ondersteuning bij (mail worden binnen 2 dagen beantwoord, komen regelmatig firmware updates uit, etc).

 

De Alphacrypt is aan de prijs, en in veel gevallen overkill (bij Ziggo heb je maar 1 encryptie-systeem nodig en er zijn maar weinig mensen die meer als 2 tot 3 zenders tegelijk willen decrypten), maar als je kijkt wat je krijgt is ie niet idioot duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Klaus_1250

kan tot 7 zenders tegelijk (!) decrypten


Begrijp ik goed dat ik met één alphacrypt 7 tuners tegelijk aan hun trekken kan laten komen? Interessant! Weet je mischien ook waar ik wat documentatie hierover kan vinden? Ik wil me er graag in verdiepen.

Groeten, Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Alphacrypt ondersteund het decrypten van 14 PID's (video/audio/whatever streams) over max 7 zenders. De Pro versie (niet algemeen beschikbaar) gaat nog een stap verder. Tuners is niet per sé hetzelfde als kanalen (kweet niet precies hoe je dit ziet), maar als je bv een box hebt met 7 tuners, zou je 7 kanalen van 7 verschillende frequenties via de Alphacrypt kunnen decrypten. Met 1 tuner kan je ook 7 zenders op dezelfde transponder decrypten.

 

Alleen is het wel zo dat sommige kanalen niet alleen audio en video encrypten, maar bijvoorbeeld ook teletext (Ziggo) en eventueel extra audio-kanalen (AC3 naast Stereo). Vandaar het tot 7 zenders (theoretisch is het trouwens 8 kanalen, maar dan heb je 2 zenders nodig die maar 1 stream, bv alleen video encrypten en dat ben ik nog nooit tegengekomen eigenlijk).

 

Waar je er meer over kan vinden... geen flauw idee. Echt geadverteerd word erover niet. De software en/of hardware-drivers moet het ondersteunen. Op de PC ondersteunt DVBViewer Pro het als software, en een aantal DVB-C kaarten hebben er ondersteuning voor in de drivers (Twinhan, maar helaas hebben die wel weer wat andere problemen met hun drivers waardoor het niet helemaal soepel werkt). Ga er vanuit dat andere DVB-software het ook wel ondersteund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...