Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] beeld op Tuner 2, maar opnamen zwart


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Henri,

 

De paden die Topfield bewandelen zijn onvoorspelbaar.

Maandenlang neem ik voor mijn vrouw `s-avonds op SBS6 de serie 'As the world turns' op en kon zij tot nu toe de opgenomen serie altijd probleemloos bekijken.

Net zo als op elke avond ook gisteren weer de serie opgenomen maar nu, en je raadt het vast wel, blijft het beeld zwart !!!!

Het $-teken is volledig groen en dat zou ook moeten want we hebben gisterenavond geen TV gekeken en werd de opname niet verstoord.

 

De vraag is nu wel waardoor dit probleem nu veroorzaakt is.

Ik zal morgen weer kijken of de opname van vanavond afspeelbaar is maar het blijft vreemd.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik betwijfel het of het een bug van de FW is.

Na het installeren van de laatste FW (31 juli) heb ik immers nog geen enkele keer dit probleem ondervonden.

Het gaat me dan ook iets te ver om dit probleem gelijk weer naar de FW te verschuiven.

Ik weet weliswaar ook niet wie of wat dit probleem dan wel veroorzaakt, het lijkt erop dat het toch iets met een foutieve decodering heeft te maken.

Vanmorgen werd de opname weer zoals vanouds perfect afgespeeld.

Het enige verschil dat mijn $-teken nu weer groen-geel is omdat we gisterenavond naar een andere gecodeerde zender keken terwijl SBS6 werd opgenomen.

Dit was bij de weergave van het zwarte beeld niet het geval, toen was het $-teken volledig groen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Henri Aalten

Nu het werkt bij mij nog altijd niet goed.

Het volgende.

 

Ik heb een timer opnamen gemaakt van BVN.

deze opnamen is geheel zwart.

 

Tijdens de opnamen, is er niet naar een andere zender of iets dergelijks gekeken.

 

De ontvanger is vanuit de standby aan gegaan, en is gaan opnemen,

en is aan het einde van de opnamen weer uit gegaan.

de volgende morgen wil ik die opnamen bekijken, en ja hoor zwart beeld

 

Dit heeft dus niets te maken met doorlussen, enz,

want er is met de opnamen, maar een tuner gebruikt.

 

en dat is ook de tuner, waar ik naar kijk, als er niets opgenomen wordt Tuner 1.

 

Ook als ik op dezelfde manier een opnamen maak met tuner 2

is het beeld zwart.

 

Met de doorlus verwijderen, krijg ik ook een zwarte opnamen.

 

De HDD wordt wel gezien door de ontvanger, de opnamen staat ook

gewoon in de lijst.

 

Waar kan dit nu aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Nu het werkt bij mij nog altijd niet goed.
Het volgende.[..]
Waar kan dit nu aan liggen.

Geen idee, maar gezien jouw problemen, heb ik maar één conclusie: Je hebt een bijzonder verrot exemplaar gekregen. En voor de prijs die je ervoor hebt betaald mag je mijns inziens intussen wel eisen dat je een vervangend exemplaar meekrijgt.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ik ga er morgen dan ook mee terug naar de dealer.
Is kijken wat hij er mee doet.

Henri,
Voordat je er mee naar de dealer gaat, weet je wel zeker dat je het geschetste probleem bij de dealer volledig kan reproduceren?
Want anders geef ik je weinig kans dat de dealer hier iets mee kan dan wel überhaupt iets mee wil doen.

Overigens heb ik ook enige tijd met hetzelfde probleem zitten zeulen maar n.a.v. de op dit forum gegeven adviezen ben ik nu zo goed als van het probleem verlost.
In het kort komt het als volgt erop neer:
Als je de TF uitschakelt moet je controleren of dezelfde Tuner aanstaat als de Tuner waarop de geprogrammeerde opname gaat plaatsvinden.
Stel dat jouw geprogrammeerde opname voor een later tijdstip op Tuner1 is ingesteld en je kijkt naar RTL4 op eveneens Tuner1.
Als je de TF in deze situatie zou uitzetten zal de opname tijdens het afspelen normaal worden weergegeven.
Kijk je daarentegen naar een kanaal op Tuner2 en je zet de TF dan uit dan is de kans heel groot dat je later een zwart beeld hebt.
Om die reden staat bij mij de Timer altijd op Tuner1 en ik kijk eveneens naar Tuner1.
Het nadeel hiervan is dat als de opname begint en ik kijk naar een ander kanaal dan wordt ik uit deze kanaal gegooid en overgezet naar de op te nemen kanaal.
Voorlopig helpt dit en maar hopen dat dit z.s.m. weer wordt verholpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Maar waarom werkt het niet bij doorlussen, ik kijk naar de zelfde transponder en neem op met tuner 2, en kijk naar tuner 1

 

Nu heb ik de doorlus verwijderd, en ook in het menu aangegeven

 

Als ik nu opneem op tuner 1, zwart beeld.

Tuner 2 werkt dus nu natuurlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb dus juist hetzelfde probleem met nieuwe opnames. Heb ook de laatste firmware versie (23331). En het probleem treedt op random, dwz kan dus zowel op tuner 1 als op tuner 2. Ik heb geleerd (getest) dat als men 2 opnames tegelijk doet men altijd even naar de 2 specifieke kanalen moet zappen tijdens de opname en dan is de opname altijd gelukt. Moeilijk te zeggen waarom maar het lijkt alsof je hiermee de TF receiver alle info mee geeft om na je opname je programma goed weer te geven. Dit pas ik altijd toe wanneer ik 2 opnames tegelijk doe en tot hiertoe altijd gelukt. Uiteraard is dit niet echt ideaal. Met 1 opname per keer heb ik dit probleem niet. Hopelijk is dit opgelost met de nieuwe FW. Grtjs, Junos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...