Ga naar inhoud


pace 810 geen HD-zenders op astra3 11778


Gast chupie

Aanbevolen berichten

Ik ben een redelijk tevreden bezitter van een pace 810XE (gezien de klachten welke ik heb gelezen) maar ik krijg het niet voor elkaar om bepaalde HD zenders te ontvangen.

Op de astra 3 11778 verticaal 27500 zoek ik maar krijg dan de melding: geen informatietabel (PAT).

Ook de 12032 verticaal 27500 geeft de zelfde melding, dit zijn toevallig ook de zenders met een 9/10 FEC maar dat kan toeval zijn.

Wie weet wat er mis gaat en wat ik moet doen om deze zenders te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal Digitaal HD channels & Pace DS-810XE

Jun 20, 2008 at 08:47 PM

The Pace DS-810XE is not preforming properly in combination with the dutch Canal Digitaal HD channels. Pace is currently working on a solution for this problem and a solution is expected in a short time.

 

A work-around for the problem is to press the EPG button twice after a channel change, or to tune to the HD channel via the EPG.

 

 

citaat van quali-website

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chupie
Bedankt voor je reactie maar ik krijg de zenders niet eens geprogrammeerd laat staan dat er op kan afstemmen.


Is het niet simpel een geen signaal probleem dat je de schotel beter moet uitrichten, of een instellingsfout met de disqinstellingen omdat je een duo lnb gebruikt.
Als je geholpen wil worden geef dan precies aan hoeveel signaal je wel hebt welke schotel en lnb en hoe ingesteld.
Met het alleen geen HD zenders is het voor iedereen gokken.

Op zich hoeft het geen probleem te zijn er zijn er hier meerdere die met een Pace 810 kijken naar de NL HD zenders. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een triax tds 64 schotel met een twin duo LNB van canaaldigitaal. Het 23,5 gedeelte van de LNB zit in de houder en de schotel staat op de 23,5 gericht. De signaalmeter staat op bijna 100% dus voor zover ik kan beoordelen moet dit goed zijn.

Andere (demo) HD zenders zijn wel te ontvangen.

HD1 Div Ird2/MG2 10758 V 22000 7/8

EXQI Div Ird2/MG2 10758 V 22000 7/8

Euro 1080 Test Div MPEG4 10758 V 22000 7/8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal en de disqinstellingen lijken me OK te zijn.

Nu moet er nog iemand komen met een Pace 810 die het wel werkend heeft op de Nederlandse HD transponder.

Dan zou je de instellingen zo over kunnen nemen of toch zelf even expimirenteren in het menu van de ontvanger.

Wat ook nog wel eens wil helpen is een manuele scan van de Thema kanalen op 11739 V 27500 3/4 maar dan met de netwerk funktie op AAN als het goed is haalt hij de rest ook op.

 

Er moeten wel een paar gebruikers zijn van de Pace 810 maar veel is het niet. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je Pace voorzien van de nieuwste firmware? (dec 2007)

 

A software update (v1.0.35) for the Pace DS810XE High-Definition set-top box is available on the following satellites:

 

HotBird @ 13.0°E: 12476 H 27500 / PID 1999

Astra 1 @ 19.2°E: 12148 H 27500 / PID 2402

EuroBird 1 @ 28.5°E / Astra 2 @ 28.2°E: 11428 H 27500 / PID 2402

To download the new software please enter the 'Setup menu' and select 'Software update'.

 

The main areas of improvement compared with previous software version are as follows:

 

Correction of 4:3 video display when viewing SD channels on HDMI output in some instances

Greek language added

Improved stability of the application

Improved channel scanning of some satellites

Improved handling of certain CAM modules

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me inderdaad een cam probleem of een niet optimaal afgestelde schotel. We weten allemaal hoe zwak het signaal van de HDTV transponder is. Stel je schotel even zo optimaal mogelijk af op 23.5.

 

Ik hoef in ieder geval geen enkele speciale instelling of iets dergelijks te doen bij mijn 810 om de HD kanalen van CDS te vinden, dit werkt gewoon instant.

 

Btw, als je de HDTV kanalen eenmaal hebt gevonden en je kunt ze bekijken, dan zal je merken dat er stotteringen optreden. Dit los je op door 2x op de "EPG" knop te drukken. Slow Pace werkt aan een oplossing hiervoor. (zie 2e bericht in deze thread.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...