Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Donkeyman

Ned 1,2 en 3 komen niet of slecht binnen

Aanbevolen berichten

Sinds vanochtend komen de publieke zenders niet of slecht binnen. De ontvangststerkte is laag, terwijl de commerciële zenders zoals RTL en SBS prima ontvangen worden.

Ben ik de enige met deze klacht? Zo ja, is er iets met mijn Astra 1 lnb aan de hand?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Sinds vanochtend komen de publieke zenders niet of slecht binnen. De ontvangststerkte is laag, terwijl de commerciële zenders zoals RTL en SBS prima ontvangen worden.

Ben ik de enige met deze klacht? Zo ja, is er iets met mijn Astra 1 lnb aan de hand?

Inmiddels beperkt het verschijnsel zich tot de ontvangst op tuner 1 van de Topfield. Ik blijf het vreemd vinden dat alleen Ned. 1,2 en 3 slecht ontvangen worden.
Ik ga maar even het dak op, het is mooi weer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier in Turkije in het complex waar ik woon hebben veel mensen last van dit verschijnsel. Het is bij hun allemaal een kabel probleem geweest. Even een nieuwe kabel en probleem was opgelost.

Ook waren het alleen Ned 1 2 en 3 ongeacht welke receiver.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De publieke zenders zijn de zwaksten en vallen dan ook als eerste uit indien er iets tussen schotel en ontvanger mis is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels doet alles het weer prima. Wat het nu precies was weet ik helaas niet. Ik heb wat geduwd aan de diverse kabels en op dit moment is alles weer 100%.

Bedankt voor jullie suggesties!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, net 5 minuten geleden 15:30 helemaal geen beeld meer op 1,2 en 3. De rest geeft prima beeld. Op de DM7000 is de SNR 83%, ook op 1,2 en 3.

Ik vermoed dat het niet aan mijn config ligt, maar eerder een probleem met de publieke zenders.

Ervaart iemand hetzelfde?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

lijkt me ook geen probleem met kabels ofzo.

op NL2 heb ik een SNR van 86%

het is allemaal van dezelfde transponder ja.

ik had net heel even beeld op NL2 maar dan zappen was ie weer zwart

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

mmm ook geen beeld op 1,2 en 3. waarom nu tijdesn de OS.....

Misschien toch maar een keer digitenne aanschaffen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen