Ga naar inhoud


[vista] na installatie sp1 geen audio meer en geen werkende dvd-speler


Gast sabhd

Aanbevolen berichten


In eerste instantie kijken of er nieuwere drivers zijn voor je hardware. Je kunt beginnen op de website van de fabrikant.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kloote... om maar eens met een schuttingwoord te beginnen.

 

asp1 (anti service pack 1)

 

je kunt een servicepack als je het correct hebt gedaan ook deinstalleren.

 

dan heb je in ieder geval effe tijd om met werkende dvd en audio, vooraf te zoeken naar de patches of aanpassingen.

als die er nog niet zijn voor jouw nootbook, dan wacht liever.

 

dus naar software gaan en de sp1 deinstalleren.

 

cheers

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst gaan zoeken. Mocht je de drivers vinden, dan ben je binnen een paar minuten klaar. Mocht je helemaal niets kunnen vinden, ben je wel iets langer bezig met de-installeren.

 

Je kunt ook via de update pagina van Vista kijken of er nog extra updates zijn die niet automatisch geïnstalleerd worden en zijn.

 

Jammer dat Ms meteen weer de schuld krijgt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ms krijgt altijd de schuld.

 

ja en waarom wordt met zo'n technologisch perfect OS niet vooraf een compatibiliteitsprobleem bepaald... voor de desbetreffende Laptop of Pc?

dan zou je op voorhand kunnen weten welke zaken wel en niet gaan lukken.

 

maar dat laten ze het liefst aan die arme gebruiker over, die toch al inherent geen expert is en problemen krijgt.

 

omdat er gesuggereerd wordt dat elke minkukel een vista installatie en/of upgrade kan uitvoeren, mag je wel iets kritischer zijn, is mijn mening.

 

overigens, is wellicht het zoeken naar updates een goede suggestie, wink die ik ook aan kan bevelen, maar of je van elk merk en type ook relevante updates vindt is de vraag.

 

cheers

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista (eigenlijk Windows algemeen) is nu eenmaal geen Apple waar je met voorgedefinieerde hardware werkt.

 

Je hebt nu eenmaal te maken met miljoenen combinaties van hardware.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVD speler niet meer werken? Dat is toch een universele driver die altijd werkt?

 

Voor de audio inderdaad bij de fabrikant checken voor een driver update.

 

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik driverproblemen had bij de update naar SP1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...