Ga naar inhoud


vergelijk tussen Technisat multytenne 45 en een Triax 88cm + 4 Lnb's


skipdaflip

Aanbevolen berichten

Ik heb al een aantal jaar een Dreambox in bezig met een Triax schotel 88cm + 4 Lnb's.

 

Nu de DM8000 eraan komt ga ik switchen. Ik wil het dan ook direct goed aanpakken door ook nieuwe Lnb's te kopen met 2 uitgangen en een xtra disceq schakelaar, zodat ik kan opnemen en een andere zender tegelijk kan kijken.

 

Nu ik ga switchen heb ik alleen een mogelijkheid om 4 Lnb's van +/- 35 euro te kopen en alles weer handmatig af te stemmen. Of een Technisat multytenne 45 te kopen. Waardoor het afstellen mij iets makkelijker word gemaakt.

 

Ik zou graag willen weten waar ik verstandiger aan doe. Ik wil namelijk een optimaal bereik hebben. Ik vraag me namelijk af of ik dat met zo'n multisat haal of dat ik beter de triax kan houden.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is die multisat tijdens slecht weer regen/hagel/sneeuw?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is al heel veel over de Multytenne gezegd op dit forum.

Zoek in onderwerp schotel, daar is veel geschreven over de Multytenne.

 

Als je toch gaat veranderen, zou ik kiezen voor een triax 88 cm zoals je al aangeeft of een Visiosat bisatschotel.

Dan heb je zeker ook bij slecht weer goed beeld en je kunt in de toekomst makkelijk het een en ander vervangen wat betreft LNBS.

 

Je schrijft twinlnb 35 euro pst, dan zou ik nog eens goed rondkijken want je hebt ook goede nieuwe LNBS voor minder dan 35 euro.

 

De keus is aan jou, succes!

 

MVG Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan je wens om met een receiver-upgrade ook een schotelupgrade te doen wel begrijpen.

maar niet om dan een multytenne te overwegen

 

overwegen kan ook wel nog maar het is gewoon volgens ervaringswaarde (reeds geschreven en gebeiteld in steen op dit forum) geen juiste keuze gewogen aan geld en regenreserve.

 

je doet er beter aan een andere multifocus te bekijken, al ware het niet dat je met de huidige Triax 88cm eigenlijk heel mooie resultaten zou moeten kunnen halen.

 

dat makkelijke uitrichten (hetgeen je van de multytenne hebt kunnen lezen) is enkel eenmalig werk en dan kun je er ook wat tijd voor uittrekken.

 

met mijn t55 in mijn dagelijks gebruik, zou ik je de t90 als behoorlijke opwaardering kunnen aanbevelen, afhankelijk van de locatie en bereikbaarheid.

eenmaal juist gekiept gekanteld en met lnb's geschoven is de wavefrontier een weelde

die dus ook maar enkele fracties duurder is dan de multytenne twin voor 4 satposities

 

eigenlijk is de multytenne al lang over haar reclame hoogtepunt heen

 

dus goede ontvangstwaarden bij enkel goed weer als uitgangspunt nemen is niet juist

ook bij slecht weer goede ontvangstwaarden hebben zou je doel moeten zijn als schotel-wok fanaat.

<alle ontvangstwaarden zouden eigenlijk met een vette regenbui moeten worden herhaald>

cheers

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in eerste instantie ook wel interesse in een Multytenne.

Het eea heeft zo zijn voordelen. Op een ander forum las ik echter dat de Mutlytenne op de HD kanalen zinniger is qua ontvangst. Niet bij helder weer uitaard, maar meer bij een fikse regenbui. Dit zou te maken hebben met de omvang van de schotel en de toegestane ontvangstfouten (FEC 9/10). Om deze reden toch maar Triax gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb zelf een multytenne 45cm en het ontvangst van de HD kanalen van CDS is bijna niet te doen, nu is dit ook wel een hele zwakke transponder. Met de overige zenders op de 4 satellieten zijn er géén ontvangst problemen, valt wel eerder weg met een fikse regenbui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden... ik heb ondertussen al wat nazoekwerk gedaan en heb de multytenne dan ook al dubbel en dwars afgezworen.

 

Ik denk dat ik dan ook liever voor een Visiosat ga, dan voor zo'n Multytenne. Ik ga maar eerst eens ff een DM8000 aanschaffen eind van de maand (als het goed is), en me dan maar eens weer focussen op de schotel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...