Ga naar inhoud


Tele2 totaal en fax


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag overstappen naar Tele2 (internet+bellen).

Nu heb ik de volgende vraag:

Ik heb een Fax (multifunctionprinter HP J6410)en nu zegt een verkoopmedewerker van Tele2 dat je bij VOIP geen fax en telefoonlijn tegelijk aangesloten kan hebben. Hij vertelde dat je steeds stekkers moet wisselen als je een fax wilt ontvangen of verzenden.

Is het niet gewoon mogelijk om er een splitter aan te hangen?

 

Heeft er iemand ervaring met dit probleem?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Groeten Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruk VOIP van een bekende voip aanbieder online en ook Ned. nummers van een andere bekende voip aanbieder online. Ik heb 2 nummers aangevraagd en in mijn modem (Fritzbox) ingesteld dat lijn 1 voor phone is en llijn 2 voor fax.

 

Maar daarvoor had ik 1 nummer. En dus zowel telefoon als fax op 1 lijn op 1 nummer. Na 7x overgaan nam de fax op... dat stel je gewoon in in je fax.

 

Ik ken de spullen van Tele2 niet maar het lijkt mij een beetje onzin dat je niet beide apparaten middels een splittertje aangesloten kan hebben... wat voor een stekkertjes moeten er dan veranderd worden? Phone eruit en fax erin? Dat betekent dus dat de fax gewoon werkt met de VOIP lijn... maar goed dit is puur logisch redeneren zonder verdere kennis van Tele2.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjattuh,

 

Ja, de verkoopmedewerker vertelde mij dat ik dan de stekker van de telefoon eruit moest halen en die van de fax er in moest stoppen. Ik kon zelf ook geen reden bedenken waarom het dan niet zou werken met een splitter, maar ik vraag het hier maar even, want 41080 mensen weten meer dan 1 laugh

 

Bedankt!

 

Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Pacman zegt klopt.

Ik zelf heb Tiscali internet + telefonie.

Mijn modem is geschikt voor 1 en voor 2 voip-nummers.

Ik heb een abonnement voor internet + 1x telefonie.

Achter in mijn modem zitten de fax en de telefoon aangesloten en dat werk zoals het hoort.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...