Ga naar inhoud


Nullmodem kabel versus Humax 5400


Gast Mazi007

Aanbevolen berichten

Beste ik heb een nullmodem kabel van +/- 5 meter en gebruik deze voor de verbinding met een Humax 5400 hij doet het prima, nu heb ik een nieuwe nullmodem gekocht van 10 meter deze doet het goed gedurende een uur, nadien valt verbinding weg, weet iemand raad en kan men soms overdracht versterken met iets ???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hier ook ca. 10 m nullmodemkabel en dat gaat eigenlijk ook niet goed, key.bins krijg ik er maar met moeite over. Settings met Humbox is geen probleem. Ik heb ook wel eens een lagere datatransferrate geprobeerdMet ca. 2 m kabel gaat alles goed.

 

Op zich zou een nullmodemkabel het wel moeten kunnen hebben.

 

Wellicht een betere kabel (de capaciteit zal immers een rol spelen) maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@harry37

 

Ik had destijds een kabel van iets meer dan 10 m zelf gemaakt van een 8-paar datakabel. Het type is me ontgaan maar het werd toen gebruikt voor dataverkeer tussen terminal en server (elk paar was "geisoleerd" met een metalen vlecht en de 8 paar samen nog eens). Zo lag er een constante verbinding tussen de woorkamer (humax) en de shack (pc's) en ik had geen problemen. OK de data-transfer nu is meer dan toen maar idd de kwaliteit v/d kabel is belangrijk.

 

sat_viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een 10m zelfgemaakte nulmodem voor de kamer met een (ook zelfbouw) 10m seriele verlenging voor de slaapkamer liggen. Al zo'n 2 jaar geen enkel probleem. Moet dus rustig 20 meter aankunnen, ook met dunne draadjes. Hier wel met een Maxplus en een Maxdigital, maar betwijfel of dat iets uitmaakt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...