Ga naar inhoud


[all[PC schijf mounten ?


Loek2

Aanbevolen berichten

Hallo, daar ben ik weer (na lang niet actief te zijn geweest)

 

Heb een vraagje, kan ik een map op een pc zo delen dat ik die kan mounten via de dreambox zodat ik toegang kan krijgen vanuit me dreambox op een pc (voor foto's en mp3's)

 

Ik weet dat het heel onervaren klinkt, maar ben niet thuis in Linux......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt het gelezen.

maar heb je ook een mount gemaakt?

 

iets gedetailleerder aangeven wat je wilt en wat je tot dusver gedaan hebt, anders gaat deze draad ook weer ellenlange duren.

 

uh met name (of die link van daF2000 zin heeft) is het een enigma1 box staat nergens, geeft loek2 ook niet in zijn vraag aan.

etc

cheers

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het volgens de link gedaan dat daf2000 naar verwijst, maar ik krijg iedere x bij stat een rode kruis.. ik heb dus ook gemount volgens mij ben ik niets vergeten... Zou ik niet een instelling in de router moeten veranderen?

 

ps weet niet welke enigma dit is (weet niet eens wat het betekend) maar gebruik de nieuwste pli image...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D still keeping secrets for us

 

als die daF2000 webinterface werkt voor jou heb je niet een dm 7025 of een dm 800

 

ik begrijp niet dat je die informatie niet gewoon schrijft opdat we meer weten over je opstelling>> dus een invalshoek hebben voor je probleem.

heb je een dm 600 of een dm 7020

of de oudere dm 7000

waarom moet ik vragen?

doei

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loek2
ik heb het volgens de link gedaan dat daf2000 naar verwijst, maar ik krijg iedere x bij stat een rode kruis.. ik heb dus ook gemount volgens mij ben ik niets vergeten... Zou ik niet een instelling in de router moeten veranderen?

ps weet niet welke enigma dit is (weet niet eens wat het betekend) maar gebruik de nieuwste pli image...


waren daarna je twee dreamboxies ook geherstart?

cheers

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps,

ja pc en dreambox

 

hebt gelijk was weer met de gedachten bij een andere vraagsteller.

 

indien op de pc (afhankelijk van de OS versie) hosts ingevuld is alsmede de werkgroep klopt en dan nog de firewall van het systeem (of als extra programma) weet dat de ip van de dreambox lid is van bekende - vertrouwde ipnummers dan komt het goed.

 

dus dan plaats ik met je welvinden een uitleg die deels op jouw informatieve plaatjes stoelt....>

zie bijlage

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg het niet voor elkaar... Router staat goed (geen firewall geinstalleerd) en via XP heb ik de firewall van XP zelf in gebruik en daarin niets ingesteld (omdat de dreambox via de router loopt) ik kan via de webbrouwser wel op de dreambox komen en aansturen (192.168.1.6) interne ip is 192.168.1.7 wat ik ook probeer het lukt dus niet, toch bedankt voor de hulp smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...