Ga naar inhoud


DVB-T, mooie belofte maar niks waard


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Lokale KPN shop probeert al meer dan een jaar hier het publiek om de tuin te leiden. Nee, in Sittard-Geleen dus geen DVB-T behalve zwakke ontvangst vanover de grens.

Vind de beeld kwaliteit ook niet overtuigend.

Zie veel nieuwe platte TV's met ingebouwde DVB-T zonder decoder.

Niet kopen dus om dat aspect enkel goed voor Ned 1, 2 of 3 of duitse content zeer dicht aan de grens. Die USB-stickjes voor DVB-T vallen ook tegen, zonde van de 30 a 50 euro. Als je een koopt dan met uitschuifbare antenne of nog eens 25 euro voor kamer antenne .......... Vind het jammer dat het nederlands pakket te duur bij Canaal Dig. zit. Schande

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rudolfdebeer
Lokale KPN shop probeert al meer dan een jaar hier het publiek om de tuin te leiden. Nee, in Sittard-Geleen dus geen DVB-T behalve zwakke ontvangst vanover de grens.
Vind de beeld kwaliteit ook niet overtuigend.
Zie veel nieuwe platte TV's met ingebouwde DVB-T zonder decoder.
Niet kopen dus om dat aspect enkel goed voor Ned 1, 2 of 3 of duitse content zeer dicht aan de grens. Die USB-stickjes voor DVB-T vallen ook tegen, zonde van de 30 a 50 euro. Als je een koopt dan met uitschuifbare antenne of nog eens 25 euro voor kamer antenne .......... Vind het jammer dat het nederlands pakket te duur bij Canaal Dig. zit. Schande

Sittard krijgt wel een eigen zendstation voor Digitenne hoor dus nog even geduld eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: rudolfdebeer
T.z.t. de bezwaarschriften liggen er al weer. Gek genoeg tich mobiele telecommasten her en der.

Dus ze zijn nog helemaal niet aan het bouwen dan ? frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wat moeten we trouwens met DVB-T in wokkenparadijs hier.

Eigenlijk geen goed alternatief, ook niet voor TV in de auto op lange vakantie. Koop maar niet. Alleen verhoogde internetbandbreedte en internet TV zie ik toekomst in. DVB-T zie ik als een zeer kortstondig slechte tussenoplossing. Met de wok heb je vrijheid met DVB-T niet. Nog geeneens een camping alternatief.

 

En door de boot is alle digitale gedoe geen echte verbetering op de prachtige analoge apparatuur van weleer. Mobiele telefoon magnetront je, telefooncellen weg. Je goedkope audiosetjes gaan hooguit 1 jaar mee. Onleesbare CD's en DVD's

 

Bolletje vliegertouw, zakcompas, zon en sterren, zwitsers zakmes en wat om vuur te maken. laugh

Navigatiesysteem? Gek genoeg 45 jaar zonder gedaan. En die ene keer in de Saudi Desert had tie toch niet gewerkt. Instrument error is een veel voorkomende oorzaak trouwens. Geldt ook voor dat compas trouwens.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, oei, ik lees hier tekenen van ouderdom. Vroeger was het allemaal zoveel beter hé wink

Naar mijn mening moet DVB-T er zijn, al is het maar om toch de openbare omroep zonder abonnementskosten te kunnen ontvangen. Want zelfs nu nog zijn er mensen die genoeg hebben aan de openbare omroep. Je moet wel goed zoeken, maar ze zijn nog te vinden!

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik proef hier toch een beetje jaloezie jegens de rest van Nederland.

 

Maar ik weet hoe dat voelt, in ons dorp hadden wij als één van de laatste in Nederland kabel.

 

We hebben hier slechte ether radio ontvangst en we hebben nog steeds geen digitale kabel. Bovendien op veel plekken nog geen snel internet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Nog geeneens een camping alternatief.


Tijdje niet meer buiten geweest zeker.
Sta zelf op een camping en kom geregeld op andere campings hier en daar.
Op de meeste campings waar schotels de overhand hadden zie ik de ene na de andere verdwijnen ten faveure van dvb-t.

Het is ook geen alternatief zoals jij het noemt maar een simpele en veel goedkopere oplossing om tv te kijken.

Heb hier ook nog steeds een wok hangen maar gebruik um amper nog.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor haden we we vroeger de hark en tegenwoordig de wok.

Je vergeet dat BRT en RTBF (heet anders nu geloof ik) FTA op de sat moeten. RTBF heeft dat gedaan, ben niet meer bij of ze het nog doen. en DVB-T is niet gratis, je betaald voor wat je krijgt. En niks mis met ouderdom, ontkomt niemand aan.

Pokemon vs die poppekast en nonkel Bob. Ik heb niks met pokemon.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet mee eens. We hebben nu nog altijd de hark, en daar moet de VRT FTA zijn. Zo staat het in de beheersovereenkomst! Er wordt niks vermeld over de satelliet, ook niet over de kabel zelfs. Maar als openbare omroep worden ze aangemoedigd om voor zoveel mogelijk kijkers beschikbaar te zijn.

Maar volgens jouw logica zit de VRT ook gratis op de satelliet onder de vorm van BVN. Want RTBF Sat is ook een kanaal dat "het beste van de RTBF" uitzendt.

 

En in Nederland is DVB-T niet helemaal gratis, maar in België zijn de uitzendingen wel zonder abonnementskosten te bekijken als je een DVB-T ontvanger hebt. Maar zo is het ook niet gratis om analoge antenne-uitzendingen te kijken want je hebt een TV met een analoge ontvanger nodig, maar zo blijven we bezig hé.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 15 km van de zender Heerlen een perfecte ontvangst van de digitale ether zenders op een USB stick met binnen antenne.

Geen buiten antenne nodig.

Kwaliteit/prijs verhouding is prima.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik wacht nog steeds op betere dekking in deze rimboe..

 

binnen dekking is zo goed als onmogelijk.. en buiten dekking laat ook nog zwaar te wensen over smirk

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem van Sittard Geleen is dat deze in een dal liggen en de signalen van Heerlen over de heuvelrug (oa. Windrakerberg) heen moeten komen. Binnen geen ontvangst, alleen met een goede buiten antenne zou het mogelijk moeten zijn.

 

De bouw van de Steunzender Sittard zou volgens mij wel gepland zijn voor Kw4, het is een kwestie van tijd.

 

De bouw is jaar vertraagd doordat men eerst de mast op de heuvel van Kollenberg wilde zetten, maar dat is dus een villawijk, daar was de weerstand te groot voor.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...