Ga naar inhoud


DVB-T, mooie belofte maar niks waard


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

de uithoek van t zuidelijke noorden wink

 

ZW Fryslan!

 

met een buiten antenne zou t goed moeten werken... tis helaas een drama.. nou is DVB-T wel slechts mn backup voor DVB-s maar DVB-T ligt er sneller uit :X dan dvb-s :')

 

laat KPN ism met volker wessels telecom maar even een steunzenderje bezorgen ergens... in heerenveen is nog een hele mooie KPN mast!! kan die prima op wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ou-Tannu
de uithoek van t zuidelijke noorden wink

ZW Fryslan!

met een buiten antenne zou t goed moeten werken... tis helaas een drama.. nou is DVB-T wel slechts mn backup voor DVB-s maar DVB-T ligt er sneller uit :X dan dvb-s :')

Zelfde hier idd, DVB-S faalt bijna nooit. Maar DVB-T begint bij lichte condities al snel te falen omdat er zo weinig reserve is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

weinig? :') zeg gerust geen reserve in sommige delen van het land..

 

heb afgelopen zomer een week of 2 rond eindhoven gebivakeerd, en daar kan je Digitenne op een dropveter aan je ontvanger nog ontvangen.. wat nou yagi's active antennes etc :')

 

oftewel digitenne is leuk voor mensen die in een gebied wonen met een STERK signaal.. maar anders smirk

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het jammer vinden dat er niet - net zoals b.v. in Belgie - met grotere vermogens wordt uitgezonden.

 

Direkt na de omschakeling werd een tijdje met groot vermogen uitgezonden vanaf Lopik (o.a. TV Gelderland en Omroep Brabant) en dat kon in half Nederland ontvangen worden.

 

Ze zijn nu met een soort inhaalslag bezig en plaatsen nu in een aantal plaatsen alsnog zendmasten, Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
weinig? :') zeg gerust geen reserve in sommige delen van het land..

Tja wat is reserve. Als ik een wat minder gevoelige tuner en/of een lange kabel gebruik kan ik al in de problemen komen. Ik heb alles dus zover mogelijk gestroomlijnd: yagi (het zou niet nodig moeten zijn), Hirschmann koka799 of Belden h125, goed merk versterker, hoeveelheid versterking goed afgeregeld, gevoelige tuners, en dan heb je een paar procentjes reserve. Helaas is dan nog je beeld pleite bij wat condities maarja.
Citaat:
heb afgelopen zomer een week of 2 rond eindhoven gebivakeerd, en daar kan je Digitenne op een dropveter aan je ontvanger nog ontvangen.. wat nou yagi's active antennes etc :')

oftewel digitenne is leuk voor mensen die in een gebied wonen met een STERK signaal.. maar anders smirk

Dat is weer het andere uiterste, zo sterk hoeft niet eens. Als Roosendaal z'n 5kW rondom zou stralen was het hier waarschijnlijk best leuk geweest, maar ivm afspraken met het buitenland was het nodig om Roosendaal af te schermen. Ik heb ook het idee dat ze dat in België beter voor elkaar hebben. Alle zenders stralen daar ook rondom volgens mij, dat is veel makkelijker als je wilt bepalen of je ontvangst ergens van kan hebben. Hier is juist bijna alles directioneel waardoor er een zendmast 1 km van je huis kan staan terwijl je toch geen reet ontvangt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt... mja

 

 

of kpn moet ff t vermogen van leeuwarden omhoog trappen

kunnen de andere waddeneilanden ook nog is wat ontvangen, ( wat nu volgens de kaart onmogelijk lijkt zonder dikke antennes wink )

 

en mja ik kan ook wel een dikke yagi buiten hangen. alleen daar zit de doorsnee consument toch niet op te wachten :?

 

volgens een satboer in de buurt vliegen de duo lnbs nog de deur uit!! omdat de mensen in het buitengebied toch graag nog de regio zender willen wink

 

gemiste kans voor KPN hoor..

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

VRT? Waar zit die? Keek vroeger wel eens op de sat naar de RTBF omdat die van de kabel gehaald was. Daarvoor TV5 teruggekregen.

Kijk ik niet meer naar sinds France24 te bekijken is.

 

Voor je geruststelling KetNet en Canvas kijk ik vrij vaak.

En op de autoradio discrimineer ik het Oost-kanton ook niet.

 

RTL mag wat minder.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Ou-Tannu

laat KPN ism met volker wessels telecom maar even een steunzenderje bezorgen ergens... in heerenveen is nog een hele mooie KPN mast!! kan die prima op wink


Ik denk dat daarvoor in de ether geen ruimte genoeg is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Ou-Tannu

laat KPN ism met volker wessels telecom maar even een steunzenderje bezorgen ergens... in heerenveen is nog een hele mooie KPN mast!! kan die prima op wink


Ik denk dat daarvoor in de ether geen ruimte genoeg is.

Beetje onzin; Digitenne gebruikt SFN; wat dat betreft kan er prima een steunzender met dezelfde kanalen als Leeuwarden gebruikt worden. Hetzelfde idee als Delft en Scheveningen gapfillers zijn

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...