gideon Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Een goede vriend van mij heeft een dreambox 600 waar ik voor hem altijd nieuwe software en settings inzet.Een week terug was ik daar en had zijn box die via een schotel met monoblok lnb op Astra en Hotbird staat geen signaal meer.Alles na gemeten en de schotel staat goed en de kabel is ook goed. Daarna de box thuis aangesloten en meteen beeld.Hierna heb ik er een nieuwe lijst ingezet en alle instellingen gecheckt.Bij hem opnieuw aangekomen doet de box daarna weer niets. Iemand dit al een keer meegemaakt?
Henksat Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Misschien heb je in de satellietconfiguratie de satellieten omgewisseld? Astra op 1 (A) en Horbird op 2 ( óf andersom. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
_Bartje_ Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Wie zijn voeding probeer je? Ik heb hier al 2 keer een DM600 binnen gekregen waar de voeding van kapot was, de box werkt perfect maar er worden geen zenders gevonden. Andere voeding eens proberen? Je kunt dit ook zien aan de voeding (soms) daar zit dan een bobbeltje op. mvg Bart
Tonskidutch Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 wel dat ie zomaar geen signaal heeft kan zijn omdat zijn lnb (monoblock, heb jij dezlfde?) kaduuk is heeft het niet heftig geregend en was daar geen onweer bij? ik weet niet of je makkelijk bij zijn schotel komt, maar een testje door effe de lnb te wisselen (met een single op de positie van de lnbklem van die monoblok kan het snel tonen) of misschien monoblok met een rare ingebouwde diseqc die uncommitted settings behoeft. cheers Stool Pigeon Kid Creole and the Coconuts
gideon Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2008 Ja,de monoblok lnb was inderdaad stuk.Nu zit er sinds een uur een nieuwe in en alles draait weer lekker.
Tonskidutch Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 mooi.. dat je soms reserve materiaal nodig hebt, is soms vervelend maar je bent wel weer snel aan het tv kijken... cheers Stool Pigeon Kid Creole and the Coconuts
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen