Ga naar inhoud


Geen Ned 1, 2 en 3, wel BVN


Gast willemd

Aanbevolen berichten

Goededag,

 

Ik heb een Topfield 4000 PVR, een Matrix Reloaded CAM en een smart card van Canal Digitaal (de groen gekleurde). Heeft jaren feilloos gewerkt bij mij thuis in Frankrijk.

 

1) Sinds een paar dagen krijg ik de melding ´geen of gecodeerde uitzending` op Ned 1, 2 en 3 en andere betaalzenders (BVN en gratis zenders werken wel gewoon). Heb de standaardprocedure gevolgd via de site van canal digitaal (heractiveren met tv aan op Ned 1), helaas zonder succes. Wat me verbaast is dat als ik de CAM eruit haal en vervolgens er weer insteek, er af en toe 30 sec wel beeld gewoon beeld is, gisteren zelfs 40 minuten lang. Daarna echter weer hetzelfde probleem.

 

Ligt dit aan de CAM of aan de Topfield?

 

2) Wat me buiten dit alles opviel is dat de firmware volgens mij niet op de nieuwste stand is (aug 2004). Heb geprobeerd via het menu van de Topfield een update te doen via de satelliet, maar krijg de melding dat er geen nieuwe update is, hoewel ik op internet wel nieuwere ben tegengekomen....ik denk niet dat dit invloed heeft op punt 1, maar goed.

 

Dank voor reacties.

 

Gr. Willemd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me, omdat je af en toe WEL 30 minuten beeld hebt, dat de kaart wel geupdate is ?

Je moet in ieder geval ff checken of de datum goed staat van de kaart. Hij zou in ieder geval een datum moeten geven die in de toekomst ligt.

 

Ook kan het zijn dat je module niet helemaal fris meer is. (als de datum dus inderdaad bijgewerkt is van je kaart).

 

Dus ff kaart checken (datum)

 

Eventueel update afwachten (rond eind v/d maand)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar doelde Ozzo ook al op.

Hoewel sommigen beweren dat je voor een update op SBS6 moet afstemmen, lukt het met Ned 1,2 en drie ook prima hoor. Heeft vraagsteller zicht op de betaling aan Canaldigitaal vanuit Nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben nu in Duitsland en de CAM met mijn smart card werkt prima hier bij een vriend van me. Het ligt helaas dus wel aan de Topfield. Is het realistisch te denken dat het aan de firmware ligt, of is dat wishfull thinking? Ik heb nu een firmware-versie van 31 aug 2004 (heb geprobeerd om OTA nieuwere te downloaden, zegt dat er geen nieuwere is, heb helaas geen andere mogelijkheid om de firmware te upgraden)....

 

Als het een hardware probleem is, kan iemand me vertellen in welke richting ik moet (laten) zoeken? Het probleem doet zich bij beide tuners voor, heb dat effe gechecked. Blijkbaar verslikt de receiver zich in het doorgeven van het gedecodeerde signaal, terwijl vrije zenders wel goed doorkomen. Het vervelende is dat het laten repareren vrijwel onmogelijk is in Frankrijk, aangezien niemand dat merk verkoopt...

 

Gr. willemd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan gelukkig firmware voor de Maxxen van internet halen, maar dat de firm uit 2004 de nieuwste zou zijn is natuurlijk apekool. M'n voorganger-tuner werd ook OTA ge-update en als ik daar een probleem had deed ik een fabrieksreset. Dan ging hij leeg en kwam de laatste firm erin via de sat. Zou met de Topfield ook moeten kunnen dacht ik, maar ik ken die machine alleen van naam. Als hij leeg is moet het ook mogelijk zijn de firm van een andere Topfield erin te zetten als er eentje in de buurt is. Of niet?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willemd
Hallo,

Ik ben nu in Duitsland en de CAM met mijn smart card werkt prima hier bij een vriend van me. Het ligt helaas dus wel aan de Topfield. Is het realistisch te denken dat het aan de firmware ligt, of is dat wishfull thinking? Ik heb nu een firmware-versie van 31 aug 2004 (heb geprobeerd om OTA nieuwere te downloaden, zegt dat er geen nieuwere is, heb helaas geen andere mogelijkheid om de firmware te upgraden)....

Als het een hardware probleem is, kan iemand me vertellen in welke richting ik moet (laten) zoeken? Het probleem doet zich bij beide tuners voor, heb dat effe gechecked. Blijkbaar verslikt de receiver zich in het doorgeven van het gedecodeerde signaal, terwijl vrije zenders wel goed doorkomen. Het vervelende is dat het laten repareren vrijwel onmogelijk is in Frankrijk, aangezien niemand dat merk verkoopt...

Gr. willemd



Zeg, willemd: Welke datum staat er dan voor die kaart? Moet je in het menu gewoon kunnen zien. Daar werd je naar gevraagd hierboven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ben nu in Duitsland en de CAM met mijn smart card werkt prima hier bij een vriend van me

 

Zijn kaart is dus geldig.

Anders had die bij zijn vriend ook niet gewerkt.

 

Kan het firmware zijn.

Ja is mogelijk dat je firmware niet overweg kan met je cam.

 

Maar om even het een en ander uit te sluiten

Neem 1 van je tuners mee naar je vriend ( als dat mogelijk is )

En sluit die daar aan op zijn schotel.

Als het dan nog niet werkt ligt het aan je tuners.

Werkt het dan wel zit het in het gedeelte vanaf de schotel tot aan de tuner.

 

Dan ben je in iedergeval een stuk verder.

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De laatste update voor de Topfield 4000 PVR moet zijn van 27 April 2006, firmware versie: TF-JPC 4.58.83, tenminste dat is de versie die ik op mijn Toppie heb staan......verder nog: Loaderversie: A3.06 System ID: 206 Device versie: v4.4.15..................

Misschien kan je deze Firmware op de Topfield website downloaden, en dan moet je deze dacht ik met een seriele kabel erop zetten....

Mvg.,

W.A. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

 

@ Alventali: deze firmware heeft het jaren wel goed gedaan in combinatie met deze cam, kan dat van de ene op de andere dag veranderen?

 

Gr. willemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat testen bij die vriend dat gebeurt met diezelfde CAM ?

 

Zoja : Nieuwe firmware in de topfield

 

Zo niet : Dan zou het inhouden dat de CAM gewoon van nieuwe firmware voorzien moet worden...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch ook eens naar de signaal/sterkte/kwaliteit kijken die moet best wel redelijk tot goed zijn bij te decoderen zenders en meteen een ander cam proberen.

 

Groet, Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Kan gelukkig firmware voor de Maxxen van internet halen, maar dat de firm uit 2004 de nieuwste zou zijn is natuurlijk apekool. M'n voorganger-tuner werd ook OTA ge-update en als ik daar een probleem had deed ik een fabrieksreset. Dan ging hij leeg en kwam de laatste firm erin via de sat. Zou met de Topfield ook moeten kunnen dacht ik, maar ik ken die machine alleen van naam. Als hij leeg is moet het ook mogelijk zijn de firm van een andere Topfield erin te zetten als er eentje in de buurt is. Of niet?


Ik heb idd een fabrieksreset gedaan maar krijg desondanks niet de nieuwste firmware erin geladen. Weet iemand waar je d1e seriele kabel kunt kopen om een update van de firmware te doen?

Kun je de Matrix Reloaded CAM ook updaten? Zo ja, hoe werkt dat?

Gr. Willem
Link naar reactie
Delen op andere sites

computer winkel (duh)

 

ja

 

Cas2/3

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: willemd
Goededag,

Ik heb een Topfield 4000 PVR, een Matrix Reloaded CAM en een smart card van Canal Digitaal (de groen gekleurde). Heeft jaren feilloos gewerkt bij mij thuis in Frankrijk.

1) Sinds een paar dagen krijg ik de melding ´geen of gecodeerde uitzending` op Ned 1, 2 en 3 en andere betaalzenders (BVN en gratis zenders werken wel gewoon). Heb de standaardprocedure gevolgd via de site van canal digitaal (heractiveren met tv aan op Ned 1), helaas zonder succes. Wat me verbaast is dat als ik de CAM eruit haal en vervolgens er weer insteek, er af en toe 30 sec wel beeld gewoon beeld is, gisteren zelfs 40 minuten lang. Daarna echter weer hetzelfde probleem.

Dank voor reacties.

Gr. Willemd



Als ik bovenstaande lees denk ik eerder aan het beter/nauwkeuriger uitrichten van de schotel.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...