Ga naar inhoud


"Geen signaal"- melding van A1 naar A3.


vmb

Aanbevolen berichten

Beste satters,

Wanneer ik met mijn config schakel van Astra 1 naar Astra 3 kan het soms, heel willekeurig, voorkomen dat mijn Topfield 5000ci de melding "Geen signaal" geeft. Ik heb verschillende uitgangen van de lnb (Alps quad-bste4-101b) geprobeerd, ook de switch vervangen (Satconn 4->1) maar alles nog zonder resultaat. Met de ontvanger van boven (Strong 6825) geen last bij schakelen van A1 naar A3.

Ik begrijp het niet, hebben jullie tips en/of suggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hetzelfde probleem met een panasonic FUN ontvanger.

tussen het overschakelen tussen zenders zegt ie; no signal. (zelfs alleen zenders en niet eens tussen sats)

even uitzetten en weer aan en hij pakt het weer.

Het blijft behelpen maar goed dan die ie het.

 

Groeten Erik

 

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook de tip van de connectoren ter harte genomen. Alles gecontroleerd. Alles was in orde. Geen oplossing.

 

Wel A3 nu van poort 3 naar poort 4 van de switch verplaatst. Het 'probleem' lijkt nu opgelost te zijn.

HB die nu op poort 3 zit, heeft gelukkig (tot nu toe) geen last van het schakelen. Al met al toch erg typisch.

Vanavond eens even testen, dan meld ik me weer.

Tot zover in ieder geval bedankt voor alle tips.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vmb
Heb ook de tip van de connectoren ter harte genomen. Alles gecontroleerd. Alles was in orde. Geen oplossing.

Wel A3 nu van poort 3 naar poort 4 van de switch verplaatst. Het 'probleem' lijkt nu opgelost te zijn.
HB die nu op poort 3 zit, heeft gelukkig (tot nu toe) geen last van het schakelen. Al met al toch erg typisch.
Vanavond eens even testen, dan meld ik me weer.
Tot zover in ieder geval bedankt voor alle tips.


Ik kan uitvaring zeggen dat diseqc switches gekke dingen kunnen
doen, zoals satellieten doorelkaar gooien.
Er zijn goede diseqc tests in vakbladen die nuttige tips geven. De ene switch is echt de andere niet. Algemeen gesproken (!) zijn de duurdere beter. Ik heb goede ervaringen met de betere kwaliteit uit Duitsland.
Ik heb tot nu toe in ieder geval ervaren dat de switch de ontvanger aanstuurt, en de ontvanger slechts doet wat hem wordt gezegd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vmb
nou, het is raar (maar waar) het 'probleem' schijnt op gelost te zijn. Geen rare meldingen meer.


Kijk, dat bedoel ik nou.. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...