Ga naar inhoud


Opentel ODS 3000CI, Betere software gezocht en wat voor nul modem kabel?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar (alternatieve)software die mijn Opentel ODS 3000CI met originele- CD-cam en kaart.

 

Gegevens op dit moment:

 

Belangrijkste s/w 4.46 (Bootloader 8.01)

 

 

Sinds de cam update van CD geeft de ontvanger steeds meer problemen. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar tot op heden te weinig tijd er voor gehad. Verder speelt mee dat ik niet weet of elke 0 modemkabel het zelfde is, want welke moet ik dan hebben?

 

Ik gebruik nog steeds de originele software, dus dat is onveranderd gebleven. Anders gaat het een nieuwe ontvanger worden, HD ontvangers staan nog in de kinderschoenen en zijn vrij duur, dus dan eventueel een ander goed en goedkoop alternatief.

 

Eerst eens kijken wat ik kan doen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, een PMmetje kan, maar een mailtje is makkelijker. Moet ik het alleen niet vergeten het erbij te plaatsen, aanvullen lukte helaas niet meer.

 

ilseonline(ed)lycos.nl

 

ed = @ natuurlijk, maar ik krijg al genoeg spam binnen.

 

Ik moet toch maar eens een ander adres nemen, want lycos is een ramp.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die ontvanger is een beetje antiek, weet niet of daar de laatste jaren andere firmware voor uitgekomen is

probleem lijkt me in je cam te zitten trouwens

en ja iedere nulmodem kabel is hetzelfde (wel zijn er met 9 en/of 25 polige stekkers)

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

die ontvanger is een beetje antiek, weet niet of daar de laatste jaren andere firmware voor uitgekomen is


Klopt, maar misschien dat het apparaat daardoor mogelijk problemen met de CD cam heeft.

De software maakt mij niet uit, ik wil er nog iets uit halen en daar kan weinig mee mis gaan dan enkel een nieuwe ontvanger te moeten kopen. Niet dat ik daar direct op zit te wachten, maar kuren heeft hij toch al.

Ik had de CD cam eens in een andere ontvanger plaatsen, misschien krijg ik dan meer duidelijkheid.


Citaat:

probleem lijkt me in je cam te zitten trouwens


Ik had CD er al eerder op aangesproken, maar die beweren van niet.


Citaat:

en ja iedere nulmodem kabel is hetzelfde (wel zijn er met 9 en/of 25 polige stekkers)


tnx, Dan weet ik het verschil en is dat ook duidelijk.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen met de originele CD cam zijn sinds de software update van de cam zelf via BVN.

 

In het begin had ik nergens last van, maar nu begint het steeds erger te worden.

 

Het is bijna altijd tussen Nederland3 en RTL4, maar vooral tussen SBS6 en RTL7.

 

Het gekke is, toen ik 14 dagen feestkanalen heb gehad, toen was er niets te merken, maar dan kan ook komen omdat ik veel de filmkanalen op had staan.

 

Ik ga mijn cam eens wisselen en kijken of het probleem zich bij een andere ontvanger ook voor doet.

 

Mijn ontvanger is natuurlijk niet de nieuwste meer, maar het valt wel op dat het steeds bij de CD kanalen gebeurd.

 

De cam moet dan opnieuw initialiseren, net als of er even te weinig stroom naar de cam is gegaan waardoor die even uitvalt.

 

Kortom, andere software blijft welkom.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Toevallig net deze ontvanger van zolder gehaald, een oom wil er mee gaan satten. Even de kanalen getest en ook geen beeld op transponders 12574 en transp. 12515. Staan op Kingofsat op 12574,25 en 12515,25 .

Ik heb de transponders in de ontvanger op 12575 en 12516 gezet en beeld! Moet je eerst maar eens proberen, de software kan je altijd nog naar zoeken.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...