Ga naar inhoud


[600S] verandering van frequentie in DB


Gast gizomba

Aanbevolen berichten

Het volgende probleem doet zich voor sinds kort in de dreambox PVR 600.

 

Als ik een settingslijst in de DB doe, dan gebeurd bij bijvoorbeeld de frequentie van HRT ( 12520 H /27500) dat na een paar uur de frequentie in de DB veranderd naar 12519 H /27499.

Dit verschuift dus opeens met 1 en dit bij alle satelietten en frequenties.

Zodra hij dus naar de lagere frequentie gaat, bevriest het beeld.

 

Ik heb nieuwe software geinstalleerd ( Nobilo Darkstar II ) en heb verschillende settingslijsten uitgeprobeerd, maar dit probleem komt iedere keer terug.

Dit is de eerste keer dat ik dit probleem ben tegengekomen en heb geen idee waar dit door komt.

 

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt op een afstellingsprobleem van de schotel. Simpel gezegd wil de box intunen op het signaal, dat de frequentie getalletjes dan iets verlopen is niet vreemd. Het bevriezen komt dan door het niet kunnen vasthouden van het signaal.

Wat zijn je SNR waardes en zie je een BER in de signaalmeting?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn 600 is dat ook dat de getallen anders zijn, maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit en het signaal, dit is bij mij optimaal, het bevriezen heeft volgens mij een andere oorzaak, heb je dat met alle kanalen dat het bevriest of alleen met cd kanalen. Of net wat Henksat zegt, afstelling van je schotel.

 

altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henksat en Altobelli,

Bedankt voor de uitleg.

 

Bij mijn SNR staat 90% en Ber staat op 0, ik ga een controle doen aan de schotel, kijken of het daar aan ligt.

 

In idere geval heel erg bedankt voor de hulp en uitleg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...