Ga naar inhoud


Overzicht transponders Astra sateliet


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een TF7710PVR, en ben een aantal dagen geleden begonnen om een nieuwe zenderlijst samen te stellen.

Dus begonnen met opnieuw naar alle zenders te laten zoeken.

Ik kwam erachter dat de transponderlijst van de Astra satelliet zoals die in mijn TF7710PVR staat niet meer klopt. Ook na de laatste FW update worden de transponderlijsten niet bijgewerkt.Zo moet je om TV Vlaanderen te kunnen ontvangen zelf de nieuwe transponder freq 12772 toevoegen.

Op zich geeft dat niet, maar er zullen ongetwijfeld meer wijzigingen zijn in de transponders van satellieten.

Na een aantal uren zoeken via google en o.a. dit forum kom ik niet veel verder.

Waar kan ik actuele transponder overzichten vinden van de Astra en Astra3 satelliet?

 

Alvast bedankt

 

Bart Bouwmeester

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt WPW voor de tip.

Ik heb met verbazing de recente transponderlijst van de Astra en Astra3 satelliet op www.lyngsat.com vergeleken met de transponderlijst in mijn Topfield7710PVR.

Omdanks dat ik de laatste Firmware heb geladen lijkt het erop dat de transponderlijsten die in het geheugen van het apparaat zitten niet worden bijgewerkt.

Voor alleen al de Astra satelliet moet ik 69 nieuwe tranponders toevoegen! Bovendien staan er ook een enorm aantal tranponders in de transponderlijst van mijn TF7710PVR die buiten gebruik zijn.

Voordat ik de moeite ga nemen om nieuwe transponders toe te voegen, wil ik graag weten of mijn zienswijze juist is.

 

Alvast bedankt

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig levert een nieuwe firmware bij m'n Maxxen geen nieuwe transponderlijsten, want dan had ik elke keer ellende. Lees af en toe van mensen die m'n zenderlijsten gebruiken dat daarmee wel nieuwe satellieten en transponders binnen komen en ouwe troep verdwenen is. Zal bij de Topfield ook wel zo zijn. Maar als die machine net als de Max een blind search heeft heb je de nieuwen er razendsnel bij.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerk search aanzetten bij het inlezen van een Sat, daarna kijken welke belangrijke er missen (itv/bbc enzo) deze handmatig toevoegen en dan weer met netwerk search de sat scannen. TP's weten van andere TP's af maar soms loopt dat niet helemaal lekker en dan ontbreken er TP's die je alleen handmatig erbij krijgt.

post-23894-1318259891,1193_thumb.png

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer wat wijzer geworden, al doende leert men zullen we maar zeggen.

Zenders zoeken op Transponder 12721 zonder netwerkzoeken op aan levert niets meer op. Met nerwerkzoeken op aan krijg je wel de zenders van TV Vlaanderen. Maar dan wel op de oude TP 12721? De nieuwe TP12722 wordt dus niet toegevoegd aan de Transponderlijst.

Ik probeer het allemaal een beetje te begrijpen. Ik blijf het vreemd vinden dat de transponderlijst van mijn TF7710PVR niet op een of andere manier automatisch bij te werken is.

 

Groeten Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt WPW:

 

Op jouw advies heb ik transponder 12772 toegevoegd aan mijn transponderlijst, en alle TV Vlaanderen zenders zijn goed te ontvangen.

Blijft over het feit dat de transponderlijst van mijn Topfield7710HDPVR volgens transponderlijsten die je op internet kunt vinden niet up to date is.

Zoals ik eerder al opmerkte mis ik ongeveer 63 transponders van alleen al de Astra satelliet!

Handmatig inkloppen van al deze transponders is een monnikenwerk.

Geen andere oplossing?

 

Groeten

 

Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Bouwmeester

Handmatig inkloppen van al deze transponders is een monnikenwerk.
Geen andere oplossing?

Groeten

Bart

Voer er 10 in en dan een netwerk scan doen, dan weer eens kieke wie er mist, je kan ook een kant en klare lijst via de pc erin zetten, daar zitten vaak bijna alle TP's in.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...