Ga naar inhoud


Krijg multytenne nog steeds iet uitgericht


antonlamers

Aanbevolen berichten


Een stijgbuis van 2 meter hoogte? , daar kan wel wat speling op zitten.

Heb je al gecontroleerd of die buis loodrecht staat, dat is een absolute noodzaak om een multytenne 100 % werkende te krijgen.

Ik lees daar ook “En iedere keer die automatische scan uitvoeren duurt ook lang”

Dat hoeft toch niet, stop daar toch meteen een zenderlijst in, dan ben je zeker dat de zenders er al correct inzitten.

Of doe gewoon een signaalmeting met je Dreambox op de frequentie waar BVN onder zit, op 12574 H

 

En voor uw afregeling:

Als ik u was, zou ik de Dreambox de eerste keer gewoon instellen op single LNB,(de ingebouwde diseqc schakelt toch altijd de eerste LNB door, in dit geval astra 19.2).

Afregelen op BVN (astra 19.2), totdat je beeld hebt.

Nadien Dreambox instellingen wijzigen naar 4 LNB’s

Astra 19.2 = AA

Hotbird = AB

Astra 23.5= BA

Astra 28.5= BB

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.***geen-reclame***/nl/elobst_calc.html

 

Op deze site staan een aantal programma"s om van alles betreffende schotelinstallatie te berekenen. Waaronder ook of de obstakels in de weg staan.

 

Piet

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook al lang bezig om de multytenne met mijn dreambox af te stellen.

In het boekje van de multytenne staat:

Astra 19.2 = AA

Hotbird = BA

Astra 23.5= AB

Astra 28.5= BB

 

Het gekke wat ik had als ik via de groene knop naar sateliet en provider ga en zo BVN kies dan had ik geen beeld.

Drukte ik op de Afstandsbediening op 1 en zo doorzappen naar BVN dan had ik wel beeld.

 

Ik heb ook niet diseqc eenvoudig gekozen, maar geavanceerd zo kon je de AA en AB enz. veranderen. Ik weet niet wat het doet met de AA en AB als ik eenvoudig kies in de dreambox.

 

Ik hoop dat ik v/d week weer verder kan gaan want ik heb d epaal nu in het beton gestort maar dat is nog niet hard.

 

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...