Ga naar inhoud


[500]Streamen wil maar niet lukken naar mijn laptop


lekkerwokken

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd probeer ik om van mijn DM500S te streamen naar mijn laptop, maar het wil maar niet lukken. Hier een lijstje met gegevens:

- image: Gemini 4.4.0

- dreambox en laptop in hetzelfde 10.0.0.x netwerk

- laptop via wifi verbonden

- op laptop Mozilla Firefox 3.0.1 geinstalleerd

- op laptop VLC 0.8.6i met Active-X en Mozilla plugin geinstalleerd

 

Ik open de web interface op de dreambox en kan de kanalen zien en zappen. Ik kan ook, als ik op de audio link (apid) klik, het geluid horen van het kanaal. Maw met de netwerk verbinding, poorten ed is alles in orde. Als ik echter op de video link klik, opent de VLC player (met onderin de stream aanduiding) maar er verschijnt geen venster.

 

Om het aan de praat te krijgen heb ik al van alles geprobeerd (zapstream, streampes, dreamstream, etc). Het heeft af en toe enigszins gewerkt (met veel blokjes en groene vlakken), maar nu dus helemaal niet meer.

 

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

 

 

Lekkerwokken

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me toch dat er in vlc iets niet goed gaat

 

Als je webx tv aan klikt geeft hij dan deze melding?

VLC ActiveX Plugin is not installed!

 

Zo niet moet het werken.Je kan nog eens proberen een andere vlc te installeren dan.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rommelaar: Ik heb de extensie m3u opnieuw aan vlc toegekend en zowel web-x-tv als de vlc-links doen het nu prima, echter alleen direct na een reboot. Na een tijdje kijken en/of zappen krijg ik in web-x-tv "[no video]" te zien en in de vlc-player alleen het kleine schermpje. Onder "statistics" in de vlc-player zie ik dan wel data binnenkomen (read at media / input bitrate) maar alle andere parameters blijven op 0 staan. Het is net of vlc niet aan het decoden begint.

@sjaaky: Ga ik proberen, kijken of het helpt.

@rude007: Heb ik geprobeerd, levert in Gemini ook een vlc scherm op, maar helaas met dezelfde problemen.

 

Bedankt voor jullie tips, ik probeer weer verder :-)

 

Lekkerwokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @lekkerwokken

Wat je eens moet proberen is om eens een oudere versie vlc te installeren ik had ook de .i versie maar deze gaf bij de 7025+ ook problemen. Ga eens een paar versies terug (ik geloof dat ik nu weer .b draai

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid doe je het als volgt?

selecteer de gewenste film

scroll helemaal naar onder totdat je de 4 gekleurde blokjes ziet

druk op de gele knop (vlc) en bewaar video.m3u ergens op je hd

dubbelklik op het net bewaarde bestandje.

 

Het het was mij ook niet direct duidelijk maar nu loopt het als een trein.

Hopelijk lukt nu en heb ik je iets nieuws vertelt.

 

groetjes Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dorus43
Voor alle duidelijkheid doe je het als volgt?
selecteer de gewenste film
scroll helemaal naar onder totdat je de 4 gekleurde blokjes ziet
druk op de gele knop (vlc)
en bewaar video.m3u ergens op je hd
dubbelklik op het net bewaarde bestandje.
Het het was mij ook niet direct duidelijk maar nu loopt het als een trein.
Hopelijk lukt nu en heb ik je iets nieuws vertelt.
groetjes Dorus

Niet erg duidelijk, waar heb je het over?

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lekkerwokken
@rommelaar: Ik heb de extensie m3u opnieuw aan vlc toegekend en zowel web-x-tv als de vlc-links doen het nu prima, echter alleen direct na een reboot. Na een tijdje kijken en/of zappen krijg ik in web-x-tv "[no video]" te zien en in de vlc-player alleen het kleine schermpje. Onder "statistics" in de vlc-player zie ik dan wel data binnenkomen (read at media / input bitrate) maar alle andere parameters blijven op 0 staan. Het is net of vlc niet aan het decoden begint.
@sjaaky: Ga ik proberen, kijken of het helpt.
@rude007: Heb ik geprobeerd, levert in Gemini ook een vlc scherm op, maar helaas met dezelfde problemen.

Bedankt voor jullie tips, ik probeer weer verder :-)

Lekkerwokken.


Ik heb veel problemen met zappen en vastlopen.

Wat ik doe is zender openen op laptop, VLC afsluiten, volgende zender kijken, etc. totdat is iets vindt dat ik wil zien. Als ik zap met VLC open is het kaboom frown

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel problemen met zappen en vastlopen.

 

Wat ik doe is zender openen op laptop, VLC afsluiten, volgende zender kijken, etc. totdat is iets vindt dat ik wil zien. Als ik zap met VLC open is het kaboom frown

 

Met VLC kun je ook niet zappen. Als je het m3u bestand bekijkt snap je ook waarom, iedere zender heeft zijn eigen "adres" dus als je zapt moet VLC weten waarnaartoe, en die informatie krijgt VLC niet automatisch.

Maar Web-X-TV al eens geprobeerd, is ook met VLC maar dan kun je wel zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zapstream kun je wel zappen. In het adres zitten geen zendergegevens verwerkt. Maar het vereist wel enig handwerk om het te installeren op niet PLi images. Zal eens kijken of ik een howto kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

google even op dreamstream en instaleer dit progje je hebt dan een interface die eruit ziet als dvbdream en je kan de kanalen zien en zappen...werkt perfect.

je hoeft alleen enigma te kiezen en het ipadres van je dreambox,even wachten dan en voila...

 

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook van alles geprobeerd in de zelfde setup 500S/Gemini 4.4.

ik kreeg het ook niet aan de gang, de ene keer werkte het wel, de andere keer niet, niet traceerbaar wat er nu mis gaat... confused

In het kader van baat het niet enz.. Pli Jade er in gezet.

Nu kan ik web-x-tv gebruiken, geeft nu ook op alle zenders beeld, met vorige versie(s) van Pli had ik op sommige (gecodeerde) zenders geen beeld. ? Misschien het proberen waard.. het is ten slotte een hobby box. smile Let wel: Pli Jade heeft ook zijn kuren. (Traag zappen)

Sab Titan 1 - Ipbox 200S - Philips DSR 7141 - visiosat bi-satellite G3D -

3 x alp quad lnb - 2 x ArchSat DiSeqC 4 x 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...