Ga naar inhoud


[7000] Defecte afstandsbediening?


Gast Iw@n

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Al vele jaren lang ben ik de DM7000 aan het beta-testen, tot volle tevredenheid aan mijn kant :-)

 

Vorige week is er geloof ik toch iets kapot gegaan aan mijn installatie, te weten de afstandsbediening.

 

Zoals bekend licht het 'TV' of 'DREAM' LEDje op de afstandsbediening op als er een knopje wordt ingedrukt, mijn afstandsbediening is af en toe helemaal 'dood' en doet niets meer. Ik heb de PCB van de AB gecontroleerd en zie geen slechte soldeerverbindingen.

 

Enfin, alhoewel mijn DM7000 nog perfect werkt is mijn afstandsbediening alweer versleten voor de komst van de DM8000!!!

 

Groetjes, Iw@n

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Iw@n
Beste,

Al vele jaren lang ben ik de DM7000 aan het beta-testen, tot volle tevredenheid aan mijn kant :-)

Vorige week is er geloof ik toch iets kapot gegaan aan mijn installatie, te weten de afstandsbediening.

Zoals bekend licht het 'TV' of 'DREAM' LEDje op de afstandsbediening op als er een knopje wordt ingedrukt, mijn afstandsbediening is af en toe helemaal 'dood' en doet niets meer. Ik heb de PCB van de AB gecontroleerd en zie geen slechte soldeerverbindingen.

Enfin, alhoewel mijn DM7000 nog perfect werkt is mijn afstandsbediening alweer versleten voor de komst van de DM8000!!!


Uithuilen cry en opnieuw beginnen smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Controlleer nog eens goed bij het kristalletje, deze gaan vaak los zitten of gaan kapot door vallen van de AB.

Je kan simpel zien of de AB nog licht afgeeft om met je cam van je gsm te kijken.

 

Ook gaat soms sommige pootjes van de ic's los zitten, haast niet te zien met de blote oog. Verwarm deze eventjes met de soldeerbout en druk deze voorzichtig aan met b.v een dunne pincet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reply (heb het heel erg druk en de afstandsbediening werkte de laatste tijd vreemd genoeg weer probleemloos)

 

Bedankt voor alle tips, mocht de AB weer problemen geven dan krijgt hij zeker een 'extra' onderzoek met alle punten zoals door jullie aangegeven.

 

Bedankt voor alle tips!

 

Iw@n

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...