Ga naar inhoud


probleem met netwerktoegangen


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ik zit hier ook met zo'n probleempje waar ik dus kop noch staart aan krijg.

ik heb hier lokaal een netwerkje waarbij 3 pc's, de dreambox en een laptop aan één en dezelfde router hangen. De pc's en de laptop staan in hetzelfde domein, en overal staat bij het lokale netwerk de firewall uitgeschakeld. De pc's en de laptop openen allemaal met een supervisor account.

 

2 pc's zijn XP Pro, de derde pc en de laptop is een XP Home. Het is die derde pc die mij kopzorgen bezorgt : hoewel alle netwerk verbindingen normaal lijken krijg ik bij een overzicht van alle pc's in het domein alleen de lokale pc te zien. Bij de overige stations zie ik alle pc's die aan het domein hangen, BEHALVE die derde pc.

 

nu kan ik wél vanuit die derde pc een netwerkverbinding opzetten door rechtstreeks de juiste \\server\share aanduiding te gebruiken. Als ik vanuit de andere stations een netwerkverbinding opzet naar \\pc3\share dan krijg ik de melding dat pc3 niet gevonden wordt. Gebruik ik \\ip-adres\share dan kan ik wél een netwerkverbinding opzetten, echter van zodra ik één van de subdirs wil openen dan krijg ik de foutmelding "not autorized".

 

nu is er geen 'secpol' op een XP Home, maar ik heb de ntrights uitgevoerd op het Gast account. In de explorer zijn alle lokale drives shared gezet, door iedereen wijzigbaar. En toch krijg ik geen toegang vanuit de andere stations !

 

wat scheelt er met die netbios van die 3e pc ?

waarom kan ik op die pc geen lijst van stations krijgen in dat domein ? (zal ook wel met die netbios te maken hebben)

waarom krijg ik van de andere stations geen toegang tot de bestanden van die 3e pc, hoewel alles zou moeten open staan voor het interne netwerk ?

ZOT kom ik er van............

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde

bedoel je niet een werkgroep


Dat weet ik wel zeker, lees n.l. niks over een domaincontroller of AD server. :D

Maar het is gewoon een rechtenkwestie, dus niet netbios de schuld gaan geven.
Login remote op je pc3 met het adminaccount van pc3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, werkgroep. maar dat aanloggen met een adminaccount help niks. denk ook wel dat het ergens een rechtenkwestie is, alleen is in XP Home hier niks in te stellen.

heb op het internet zitten zoeken, er zijn honderden meldingen die over hetzelfde probleem gaan. Heb al tientallen truuks geprobeerd, maar niks helpt. Maar als't geen internet of MSN of hotmail betreft dan kan het die mannen in Redmont geen bal schelen lijkt het. Wat zitten die er mee in dat het netwerk van een kleine gebruiker niet werkt zoals het moet.

Zou heel die Home er moeten afsmijten, en er een Pro in de plaats voor zetten, maar daar heb ik nu eventjes geen zin in.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...