Ga naar inhoud


Subforums in het Dreambox forum of niet?


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het idee is wel aardig, maar zoals volgens mij wel vaker gezegt kom je vaak dingen tegen die op een andere box ook voor problemen zorgen dan wel mensen opvallen. En dan is het handiger om een open forum te hebben en geen subs.

 

Het is best vaak dat vragen niet reciever gebonden zijn in mijn ogen. En als je dan in je eigen sub forum zit, heb je kans op minder mensen die naar jou vraag kijken. Daarom heb ik ook; "weet niet" gekozen.

 

Al zou voor puur technische vragen een sub forum wel nut hebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stem ja....

 

De laatste weken en maanden heb ik het gevoel met mn 7000-tje... dat er weinig meer op dit forum te zoeken is. Het gaat m.i. alleen nog maar over de 800. Ik heb het idee dat de mensen met een 7000 zolangzamerhand vergeten worden. (en ik heb toch het idee dat dit een zeer grote groep is...)

 

IK heb nog geen 800 of 8000, dus die items over die boxen interesseren mij niet zo veel.

 

Ja, graag een splising, en dan niet naar 3 boxen in 1 subforum, maar elke box zijn forum.

 

ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt het zeker niet overzichtelijker.

Je moet dan als je net als ik 3 verschillende Dreamboxen hebt, zo'n beetje alle forums doorlezen. Ook heeft een moderator dan 6 x zo veel werk.

Dat gaat zeker niet gebeuren als er subforms komen, dus daar hoeven we het verder ook niet over te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je subforums maakt dan ga je dezelfde vraag in meerdere subforums tegenkomen.

 

Dat maakt het zoeken van een antwoord ingewikkelder en leidt tot meer boardvervuiling.

Dan hebben de moderators dus ook veel meer werk.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
Als je subforums maakt dan ga je dezelfde vraag in meerdere subforums tegenkomen.

Dat maakt het zoeken van een antwoord ingewikkelder en leidt tot meer boardvervuiling.
Dan hebben de moderators dus ook veel meer werk.


ik denk dat dat onzin is, dezelfde moderators zitten op dezelfde tijd in andere topics als "off topic" enzo, dus dat zal wel loslopen.

elk bericht zal gecontroleerd moeten worden, of het nou verdeeld is of niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar moet je stemmen of is dit mijn stem. Mijn stem is pro subforums,dus ja. De informatie omtrent de dreambox is zo veel en veelzijdig dat je als "beginner" door de bomen het bos niet meer ziet. Als iedereen zich aan de posting regels hield, dus beginnen met [DMXXXX] zou het overbodig moeten zijn. Wellicht een soort verlicht sjabloontje waarin je moet aangeven voor welke versie jouw opmerking of vraag is de oplossing zijn. Als er dan met een automatisch script de juist versie in het onderwerp wordt geplaatst zijn we misschien al een stuk verder.

 

Wat het ook wordt ik blijf sat4all geweldig vinden en wil de mensen die er veel tijd in steken hiervoor bedanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: patyv
Had een beetje het idee dat er democratisch gestemd zou worden. 70% voor en 30% tegen, dus we doen het niet. Het hele stemmen had geen effect.


Ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je gemiddeld kijkt zie je dat vooral diegene met minder berichten een splitsing willen, en de "oude rotten" met enkele duizenden postings het liever zo houden, óf de splitsing zoals Pieterg voorsteld tussen CDK, OE en E2 boxen.
Dat het daardoor vooral voor beginners niet meer te snappen is, is reden genoeg alles zo te laten.


En dit ben ik dan niet met jou eens. Dit zou je hetzelfde kunnen toepassen in de regering. Oudere mensen (meer ervaring, en vaker een kans om wat van zich te laten horen)gaan dus voor boven de rest (jeugd). Ik zie mijzelf hier als jeugd met maar 100 postings en jij bent dan een oudere en er lopen dan ook nog een stel hoogbejaarden rond. In een democratie is iedereen gelijk. Een 18 jarige heeft even veel stemrecht als een 100 jarige.

Het maakt mij verder niet uit wat er mee gebeurd, maar de stemming zoals is gevoerd, leek erop te duiden dat als de "ruime" meerderheid het anders wilde ook gebeuren zou. En ik begrijp volkomen dat het meer werk is etc etc. Ik heb ook niet de tijd om moderator te zijn en waardeer ook het feit dat er een hoop mensen zijn die er wel heel veel tijd in steken. Maar de titel van het onderwerp doet vermoeden dat men het wil gaan veranderen. Dit is dus niet juist. Inventarisatie of er een subforum voor DB moeten komen was een betere titel geweest.
Wel ben ik voor een soort van Wiki wat ook al diverse malen is genoemd, zodat mensen die niets of nauwelijks iets ervan af weten eerst hier eens kunnen kijken. Ben zelf vrij nieuw op het gebied van dreambox, maar wel bereid om andere mensen wat te leren. Ik hoop dus dat die Wiki komt en dan door de gebruikers wordt gevuld. Hier hebben de moderatoren dus geen of nauwelijks werk aan.
Sorry maar dit moest ik even kwijt.
Verder vind ik het een topforum.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast harrytasker

Sorry maar de zoekfunctie van dit forum is echt prut hoor.

Zal wel aan mij liggen, maar als ik iets zoek krijg ik hits over alles behalve wat ik zoek. Bij andere forums heb ik dat probleem niet, maar het zal wel aan mij liggen, heb ik ff democratische besloten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...