Ga naar inhoud


Subforums in het Dreambox forum of niet?


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Heb 'voor' gestemd voor Subfora's, vooral om een goed overzicht te hebben. Lijkt mij een stuk handiger.

 

Er zullen altijd zaken zijn die elkaar overlappen, daar kan je weinig aan veranderen. Hiervoor zou je een algemene handleiding kunnen maken of een sticky bijv. het mounten, hier zie je vaak genoeg vragen over voorbij komen.

 

gr.

nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Oldfield
Nu je toch een poll hebt gestart: maak er ook maar één voor een wiki. Het valt mij op dat er vaak ellenlange discussies worden gevoerd tussen 'gevorderen' die maar blijven herhalen dat beter gezocht moet worden (zit wat in) en beginners die zeggen dat er moeilijk door te komen is en zoeken vaak lastig is(zit ook wat in). Die 'discussietijd' zou ook besteed kunnen worden aan een wiki. Ondwerpen die hoog zouden scoren en waar denk ik vele dankbare gebruikers voor zijn te vinden, kunnen we vast vlot bedenken (hoe werkt een telnet verbinding, hoe mount je een disk, hoe configureer je een rotor, hoe zet je een settingslijst op een dm, enz.).


Dat klinkt goed. Een wiki (gekoppeld aan de user database) is zo opgezet, maar 99,9% van de bezoekers is tegenwoordig alleen geinteresseerd in lezen, soms wat schrijven, maar verder gaat de inzet vaak niet. Zo'n wiki vullen is een flinke klus en wij hebben het met het forum al druk genoeg.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nvl
Heb 'voor' gestemd voor Subfora's, vooral om een goed overzicht te hebben. Lijkt mij een stuk handiger.

Er zullen altijd zaken zijn die elkaar overlappen, daar kan je weinig aan veranderen. Hiervoor zou je een algemene handleiding kunnen maken of een sticky bijv. het mounten, hier zie je vaak genoeg vragen over voorbij komen.

gr.
nvl


Heb ook voor gestemd, maar ben er niet uit hoe de subfora eruit moeten zien. Wat hier in het citaat staat lijkt me wel wat. En inderdaad sommige onderwerpen kunnen in meerdere subfora staan. De subfora hoeven niet te bestaan uit de verschillende modellen. Misschien gewoon eerst eens iets uitproberen en dan evalueren hoe het bevalt.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dan niet zozeer alleen op boxtype maar ook op onderwerp, bijv. plug ins, netwerk e.d.

Zoals IHAD, lekker snel zoeken.

 

Enige nadeel is dat het een grote discipline van de gebruikers vereist (lees veel werk voor de mods oplevert).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden in het forum goede argumenten gegeven waarom je het niet zou moeten doen. Vaak hebben mensen al gestemd voordat ze die argumenten hebben gelezen. Ik zou het dan ook wijs vinden om de poll te resetten en hem opnieuw te doen nu mensen wat meer op de hoogte zijn van de voor en de nadelen. Ook ik heb ja gestemd maar na het lezen van diverse argumenten ben ik om en heb ik spijt dat ik geen nee gestemd heb en ik ben niet de enige lees ik. Ik zou hem dus opnieuw doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het stemmen blijkt dat 70% (waarvan een aantal die liever nu nee zouden stemmmen) op Ja gestemd heeft.

Er is echter een belangrijk aandeel van 30% dat heel stellig geen subforms wil.

Ik denk dat we de situatie dan beter kunnen laten zoals het nu is.

Technisch gezien is het voorstel van Pieter vrijwel hetzelfde als dat van mij (alleen de DM7025 bij de 800/8000 gevoegd) maar ik denk dat te veel leden dat niet zullen begrijpen. De meeste leden (en zeker beginners) weten het verschil tussen enigma en enigma2 al niet, laat staan dat ze weten wat het verschil tussen CDK en OE is.

Zo laten dan maar?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Uit het stemmen blijkt dat 70% (waarvan een aantal die liever nu nee zouden stemmmen) op Ja gestemd heeft.
Er is echter een belangrijk aandeel van 30% dat heel stellig geen subforms wil.
Ik denk dat we de situatie dan beter kunnen laten zoals het nu is.
Technisch gezien is het voorstel van Pieter vrijwel hetzelfde als dat van mij (alleen de DM7025 bij de 800/8000 gevoegd) maar ik denk dat te veel leden dat niet zullen begrijpen. De meeste leden (en zeker beginners) weten het verschil tussen enigma en enigma2 al niet, laat staan dat ze weten wat het verschil tussen CDK en OE is.
Zo laten dan maar?

Ron


Had een beetje het idee dat er democratisch gestemd zou worden. 70% voor en 30% tegen, dus we doen het niet. Het hele stemmen had geen effect. Vanaf welk percentage voor zou je wel over gegaan zijn?

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat4all is nooit een democratie geweest en zal het ook nooit worden. We nemen grote beslissingen op het forum wel met alle moderators samen, maar de moderators zijn weer niet democratisch gekozen.

Ik vind 30% TEGEN subforums te veel om iets dat nu ook prima werkt te gaan wijzigen. Als echt slechts een klein deel (zo'n 10%) tegen zou zijn geweest is het een duidelijke zaak.

Subforums hebben voor ons (maar ook voor jullie) ook nadelen.

-Een moderator heeft (nog meer) forums om in de gaten te houden.

-Weinig overzicht (geldt zowel voor moderator als voor leden)

-Onduidelijke onderverdeling (zeker voor nieuwelingen).

-Moderators zullen nog meer aan moeten passen en verplaatsen.

Ik zal eens overleggen met de andere moderators in dit forum.

De Poll was alleen om te polsen hoe jullie wensen er voor staan. Dat wil niet altijd zeggen dat we blindelings met het hoogste aantal stemmers in zee gaan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Uit het stemmen blijkt dat 70% (waarvan een aantal die liever nu nee zouden stemmmen) op Ja gestemd heeft.
Er is echter een belangrijk aandeel van 30% dat heel stellig geen subforms wil.
Ik denk dat we de stuatie dan beter kunnen laten zoals het nu is.
Technisch gezien is het voorstel van Pieter vrijwel hetzelfde als dat van mij (alleen de DM7025 bij de 800/8000 gevoegd) maar ik denk dat te veel leden dat niet zullen begrijpen. De meeste leden (en zeker beginners) weten het verschil tussen enigma en enigma2 al niet, laat staan dat ze weten wat het verschil tussen CDK en OE is.
Zo laten dan maar?

Ron


"Zo laten dan maar" kan je op verschillende manieren intrepeteren:
* Of geen nieuwe poll;
* Of de wens 70% van de stemmers uitvoeren;
* Of helemaal nix veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...